Koleksi Ayat Sedih – Kecewa, Putus Cinta

Ayat Sedih

Ayat Sedih English

Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

There is no greater sorrow than to recall in misery the time when we were happy.

Some people are going to leave, but that’s not the end of your story. That’s the end of their part in your story.

Breathing is hard. When you cry so much, it makes you realize that breathing is hard.

The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it.

Sad reality of life is that reality is far from expectation

A million words would not bring you back, I know because I tried, neither would a million tears, I know because I cried.

Love is hard to find hard to keep and hard to forget

Ayat Sedih

Crying alone does not show that you are weak but it shows that you are strong.

You don’t know how much i cried when i wrote this for my favourite leving teacher right now

Baca: Toner Acwell Licorice pH Balancing Cleansing

I Love crying in the rain because when I do no one can hear the pain

Don’t get lost in your pain, know that one day your pain will become your cure.

I wonder if I could take back every ‘I love you’ ever said to you, would I do it?



Ayat Sedih Pendek

Lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang tingginya enam kaki.

Aku lebih memilih lenganku yang terluka daripada hatiku yang terluka.

Ayat Sedih

Kita sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat.

Satu penyesalan dalam hidupku adalah aku bukanlah orang lain.

Ini menyakitkan, tapi aku baik-baik saja. Aku sudah terbiasa dengan itu.

Kalau kamu itu seorang perempuan, jagalah sikapmu dan perbaiki harga dirimu.

Disebalik senyuman adalah kesedihan

Bagiku, tidur bukanlah sekadar melepas lelah, melainkan sebuah pelarian.

Aku menghancurkan jiwaku saat mencuba memperbaiki milikmu.

Baca: Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi.

Aku tidak membencimu. Aku hanya kehilangan rasa hormatku untukmu.

Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair

Manusia takut pada hantu tapi tak takut berperangai macam hantu.


Ayat Sedih Bila Tak Dihargai

Ayat Sedih

Lelaki egonya tinggi, perempuan rajuknya tak bertepi.

Perempuan bukan macam tisu. Bila dah guna orang buang. Bila tak guna , dibiar melayang.

Aku menahan kecewa. Pertemuan yang seharusnya penuh tawa, rupanya hanya tersimpan dalam angan-angan

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam jika tidak ada cinta yang mendalam.

Kita selalu minta kebebasan dalam perhubungan. Sampai kita tak sedar kebebasan yang kita minta itu adalah perpisahan.

Mempertahankanmu seperti melukis untuk orang buta. Secara teori indah, tapi itu benar benar sia sia

Ayat Sedih

Lebih baik dalam sendirian daripada mempunyai hubungan yang buruk.

Kau memberiku janji…memberiku mimpi. Tapi sayangnya, kau tidak pernah untuk tepati.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Aku tidak tahu apakah tempatku benar-benar di sini. Aku tidak punya seorangpun untuk diajak bicara.

Baca: Ubat Jerawat Paling Berkesan – Deriva

Kamu peduli padaku, tapi mencintai orang lain.

Mahalnya harga sebuah kejujuran. Sekali kau tipu orang, sampai bila-bila pun orang akan susah untuk percaya kau lagi.

Dibalik senyuman adalah kesedihan.

Hati akan selalu dalam kedamaian jika diisi dengan kejujuran.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Kesetiaan WANITA diuji saat lelaki tidak punya apa-apa. Kesetiaan LELAKI diuji saat dia memiliki segalanya.

Walaupun sebenarnya aku tidak ingin melepaskanmu begitu saja. Aku harap kau bahagia dengan dia.

Baca: Doa Selepas Solat Hazamin PDF

Aku tidak tahu apa itu cinta, sampai akhirnya aku bertemu denganmu. Tapi, saat itu juga aku tahu bagaimana rasanya patah hati.

Jika aku harus memilih antara bernafas atau mencintaimu, aku akan menggunakan nafas terakhirku dan mengatakan aku sangat mencintaimu

Kejujuran yang ada didalam hati kita lebih bernilai dari semua emas didunia. Kejujuran itu akan membawa kita keluar dari rasa takut.

Jangan ditanya sebanyak mana pengorbanan yang telah aku lakukan. Kerana aku sendiri tak pernah mengiranya. Akan tetapi, seandainya pengorbanan itu tak dihargai, perlukah aku berkorban lagi?

Orang yang suka berkata JUJUR akan mendapat 3 perkara – KEPERCAYAAN, CINTA dan RASA HORMAT.

Kejujuran itu mahal. Jangan harapkan kejujuran dari orang murahan.

Kadangkala, terlalu banyak pengorbanan yang kita dah lakukan untuk orang lain. Tapi, ada juga orang yang tak hargainya. Hurmmm, biarlah. Asalkan Allah terima amalan kita.

Jarak jauh adalah ujian cinta. Jarak dekat adalah ujian iman. Dan menanti adalah bukti kesetiaan.

Semua orang mampu memberikan CINTA, tetapi tidak semua orang mampu memberikan KESETIAAN.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Pandang langit, air mata mengalir dan aku berbisik. “Tuhan, aku tahu, sakit ini adalah kifarah kepada dosa-dosaku yang melimpah”.

Ketika kamu mencari yang sempurna, kamu akan kehilangan yang terbaik.

DIAM. Terkadang, diam adalah pilihan terbaik disaat hati dan lidah lelah untuk berkata.

Pensil ada pemadam. Kalau pensil SALAH, pemadam akan tolong PADAMKAN.

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam, jika tidak ada cinta yang mendalam.

Kalau saya sudah mula diam, itu tandanya saya sudah kecewa dengan sikap awak.

Disaat aku mulai percata akan CINTA, disaat itu juga kau ajarkan aku tentang rasa KECEWA.

Tidak usah BERCINTA jika hanya BERPURA-PURA

Jangan pernah memberikan harapan palsu terhadap orang yang benar-benar mencintaimu

HATI KITA MILIK ALLAH. Bila rasa sedih, berbaliklah kepada Allah. Bila rasa keliru, berbaliklah pada Allah. Bila rasa gembira, berbaliklah juga pada Allah.

Kecewa adalah cara tuhan membuat kita belajar.

Bukan senang nak bangkit balik bila hati dah banyak kali kecewa.

KELAK, kau akan merindui aku. Kerana ada sesuatu yang di dalam diri aku yang tak akan kau dapat pada orang lain.

Cinta itu ialah memberi selagi terdaya tanpa mengharap apa-apa balasan.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Mencintai itu mudah. Dicintai juga mudah tetapi untuk dicintai orang yang kita cintai teramat sukar.

Hati sedih, Allah tempat mengadu. Hati susah, Allah tempat meminta. Hati gembira, Allah tempat bersyukur. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia

Ayat Sedih Deep, Broken (Bergambar)

Lelaki PLAYBOY akan simpan phone dia bila keluar berdating dengan GF dia.
Tapi, Lelaki SETIA akan cakap “Awak,tolong tengok phone saya jap siapa yang text”.

Baca: Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang – Kecewa

Airmata PEREMPUAN suatu KEBIASAAN, Airmata LELAKI suatu KEJUJURAN, Airmata TAUBAT lagi mulia kerana terselitnya suatu KEINSAFAN

16 Ayat Sedih Deep, Broken (Bergambar)

MATI jangan dibuat GURAU, SAYANG jangan dibuat CURANG. AIRMATA jangan dibuat TIPU. SAYA?Jangan dibuat macam TUNGGUL KAYU.

Jodoh itu datang dari ALLAH. . .bukan dari WANG. . .bukan dari FACEBOOK. . . bukan dari TWITTER dan bukan dari ‘taip on cinta hantar ke 36888’.

Putus cinta? Ucapkanlah ALHAMDULILLAH kerana Allah telah menjauhkanmu dari orang yang tidak pandai MENGHARGAI.

Dalam banyak-banyak orang, awak antara orang yang saya sayang. Tapi! Itu dulu… sekarang saya dah buang nama awak jauh-jauh. Dah malas nak ingat lagi dah.

Wanita yang terluka hatinya kadang-kala tak terluah di bibirnya. Namun di dalam hatinya, dia berharap agar orang lain faham isi hatinya.

Jika manusia menzalimimu, Jangan berduka kerana Allah selalu berlaku adil terhadapmu..

Jodoh memang tak akan lari kemana, tapi jika kamu tak berusaha untuk menjemputnya maka orang lain yang akan melakukannya.

Jangan takut untuk melepaskan seseorang pergi. Jika memang dia tercipta untukmu, dia akan kembali padamu.

Cinta itu jangan seperti membela lembu. Awal-awal dijaga rapi, dirawat, di beri makan. Tetapi akhirnya cuma untuk perah susunya sahaja.

16 Ayat Sedih Deep, Broken (Bergambar)

Baca: 80 Ayat Sedih – Cinta, Pendek, Move On dan Kehidupan

Baca: Baik atau Buruk? Apa Petanda Kening Kiri Bergerak

Perempuan yang hebat tak akan menangis untuk lelaki dan saya adalah perempuan itu!

Orang Yang Kuat Gelak Ni Sebenarnya Orang Yang Paling Banyak Menangis.
Dia Gelak Sebab Nak Tutup Kesedihan Dia.

Perempuan kekuatannya ialah kesabaran, jika kesabaran dia hilang, pasti dia akan marah, jika marah dia pendam, pasti dia akan menangis

Bila aku perhatikan, aku yang over kejar kau. Tapi kau? Apa kau buat? Kalau hanya duduk diam, tanpa buat apa-apa. OK! aku pergi.

Awak bukan jodoh saya dan saya bukan jodoh awak. Tak payah nak buang masa.

Ayat Sedih Deep Ayat Sedih Deep