Makan Malam di

Pertama kali makan malam di Nasi Kukus Tok’we Cafe hahaha. Sebabnya, aku terpaksa balik rumah Lenggeng sebentar untuk hantar sinki. Kalau aku tak cepat hantar, macam mana budak-budak itu nak renovate rumah. Lagipun, jiwa excited nak tengok hasilnya secepat mungkin (walaupun) hahaha. Lepas solat maghrib, aku terus makan di tempat makan nasi kukus paling sedap di Beranang, Semenyih dan kawasan sekitar ini ahaks.

Nasib baik aku ada Fadzil sebagai peneman. Kalau tak, memang tak makan malam ler aku. Malas nak menyinggah memana pada malam hari. Tapi, kalau ada kawan memang ligat berjalan. Emmm, seperti biasa aku akan order nasi kukus ayam sambal hijau dan Fadzil pula akan order menu signature nasi kukus ayam berempah.

Oleh sebab aku pencinta sambal hijau, selalunya aku akan add on sambal hijau. Sebab kekadang pelayan letak sambal hijau sedikit dan kekadang letak sambal hijau banyak. Malas nak cakap banyak, aku minta tambah sambal hijau je senang haha.

Uniknya, setakat ini aku tak pernah lagi sakit perut kalau makan sambal hijau mereka ini. Maknanya okay lah tu kan. Sesedap rasa dan tak memudaratkan perut. Hidangan pula memang disajikan dalam keadaan panas, jadi memang puas hati.

Habis licin aku makan ahaks. Puas hati dan kenyang. Perjalanan balik Lenggeng tidak akan lengkap kalau tidak singgah Cafe Nasi Kukus Tok’we ini. Nyum Nyum Nyum

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *