Makan Lewat Malam di Parit Buntar

Alhamdulillah, sampai dengan selamat dan tepat pada masanya di Parit Buntar via KTM ETS. Agak banyak juga station yang dilalui sepanjang perjalanan antara Kuala Lumpur dan Parit Buntar ini. Destinasi akhir adalah Butterworth Pulau Pinang.

Ingatkan adalah tempat makan di sekitar Parit Buntar ini. Tutup belaka haha. Duduk Kuala Lumpur, tetiba datang ke bandar lain. Agak culture shock sedikit untuk aku. Suasananya lain. Namun terasa aman damai sebab kawasan pusat pengajian. Aku pula memang nak ke USM Kampus Kejuruteraan.

Asalnya nak makan KFC je. Tapi, tetiba ada nampak kedai makan berhampiran dengan Station Bus Parit Buntar. Aku apalahi, memang tak fikir panjang lah ek. Nasi tetap dihati. Terus order Set 1 – Ikan siakap tiga rasa, tomyam merah, kailan belacan. Harganya adalah RM30. Bagi aku Okay je. Tapi kawan aku kata, kecil sangat kuantiti hidangannya haha.

Alhamdulillah kenyang. Sebab lapar yang amat. Aku bedal sampai licin. Tengok loghat, gaya macam pemiliknya adalah daripada Kelantan.

Aku tak tahu, tapi teh o limau suam ini sangat sedap. Hurmmm, seakan sudah ketagih minuman berasaskan limau je sekarang ini. Sabar je lah.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI