Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang – Kecewa

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Memang hati aku ini macam TISU. Tapi, tak selayaknya kau perlakukan sebegitu. Pakai bila perlu. Buang bila tak mahu.

Baca: 20 Contoh Bergambar Ucapan Waalaikumussalam

Kalau benci sekalipun, sekurangnya senyum dan tegurlah bila jumpa.

Satu hari nanti, kalau aku dah pergi jauh, jangan cari aku lagi. Tapi, kau carilah patung. Sebab aku dengan patung, tiada bezanya.

Jarak jauh bukan alasan untuk curang. Tapi, satu ujian untuk mengenal erti SETIA.

Aku telah berusaha. Aku juga sudah berdoa. Kini, saatnya untuk aku PASRAH

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Aku PASRAH bila kau kata kau cinta DIA.

Curang itu PILIHAN. Bukan satu kesilapan. Kau sunyi? Boleh call kawan. Kau bosan? Boleh lepak dengan kawan. Kau tak dapat perhatian? Boleh main game. Kau takut jatuh hati? Kau boleh stop contact orang itu. Nampak? Curang itu PILIHAN

Ada kalanya, kita sampai di satu titik dimana, kita harus PASRAH, DIAM, IKHLAS dan TAK MEMIKIRKANNYA lagi.

MALAS ini ada banyak. Malas nak berfikir. Malas nak maju. Malas nak susahkan. Malas nak cari salah. Malas nak menunjuk. Kita ini malas yang mana satu?

Bila umur sudah semakin meningkat, dah malas nak gaduh-gadh dan emo-emo bagai. Fikir pasal masa depan lagi bagus!

Aku ini simple je. Kalau kau suka aku, aku OK. Kalau tak suka pun, aku OK. Malas nak fikir sangat. Buang masa aku je.

Baca: Kaedah Merawat Kucing Selsema Secara Tradisional

Jangan mulakan perbuatan curang. Sebab sekali curang, ianya akan menyebabkan pasangan terluka.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Curang itu perlu kerja keras. Kena padam mesej. Sentiasa lock phone. Kena fikir ayat untuk menipu. Terlalu susah untuk curang. Lebih baik setia.

Curang bukan kesilapan. Ia adalah pilihan.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Curang itu pilihan. Kalau kau betul cinta pasangan halal kau…datanglah dari ceruk mana orang nak sailang, kau tetap setia.

Curang itu pilihan. So, jangan nak salahkan orang lain dan salahkan orang takdir. Kalau kau pilih untuk setia, kau takkan berani untuk mendua.

Perempuan selalu menjaga hati orang yang dia sayang sampai hati dia sendiri terseksa. Inilah pengorbanan perempuan yang lelaki tak pernah sedar.

Impian seorang isteri adalah untuk hidup susah dan senang dengan suami. Bukanlah kekayaan dan kemewahan. Cinta dan sayang yang ikhlas. Bukan curang yang menyakitkan!

LELAKI YANG PALING BODOH adalah lelaki yang sanggup JANDAKAN bini sendiri demi betina lain.

Dah tak ada JANTAN TERUNA ke korang nak ambik??? Kalau orang ambik kau punya macam mana yer??? Hipokrit.

Tak pernah ada waktu yang tepat untuk patah hati dan tak ada waktu yang salah untuk jatuh cinta.

INILAH DIRI AKU APA ADANYA. Aku tak boleh menjadi seperti orang lain. Dan orang lain pun tak boleh menjadi seperti aku.

Diam adalah bahasa terbaik ketika sedang kecewa dengan keadaan.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Aku rindu pada masa kecil. Semua begitu sederhana. Saat aku jatuh, hanya kaki dan lutut yang terluka…. bukan hati!

Ya Allah, hilangkanlah kegelisahan dihatiku dan tenangkanlah hati ini.

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *