Gambar Kata Kata Sedih – Keluarga, Wanita, Kekasih

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Kadang aku banyak berfikir. Sampai tetiba jadi sedih lalu menangis.

Syukurlah Allah SWT tak jadikan dosa kita ini berbau. Kalau tak, mesti tak ada orang nak dekat dengan kita sebab bau dosa.

Aku rela tak makan untuk mu suamiku. Demi masa depan kita, cukuplah sekadar makan apa yang ada.

Penah rasa? Tiba-tiba rasa sedih. Tiba-tiba rasa ksoong. Tapi tak tahu kenapa?

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Akan ada satu saat, perempuan akan tiba-tiba rasa sedih, rasa kosong je hidup. Kau tahu tak sebab apa?

Aku tengah sedih. Tapi, tak tahu kenapa.

Setidaknya aku pernah jadi payung sebagai peneduh. Walaupun pada akhirnya engkau pergi menjauh.

Baca: Bergambar 30 Ayat Deep Sentap – Pendek, English

Tua itu tentang usia. Dewasa itu tentang karekter. Semua orang pasti tua. Tetapi tidak semua orang memiliki karekter yang dewasa.

Hilangkanlah kesedihan dari wajahmu. Karena ada orang lain yang juga bersedih saat melihatmu bersedih.

Menangis bukanlah tanda kelemahan. Melainkan sebuah bentuk kekuatan lain untuk menjadi jauh lebih kuat dari sebelumnya.

Tak selamanya ada teman dan penasihat di sisi kita saat kita bersedih. Maka, jadilah teman dan penasihat bagi dirimu sendiri.

Baca: Salam Subuh Quotes dan Ucapan Selamat Pagi

Jangan terlalu dipikir pusing. Kamu adalah tuan bagi hidupmu sendiri.

Pada saat kondisi terburuk, sejatinya Allah ingin memberi tahu siapa yang paling SETIA menemani kita.

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Jangan putus asa meski dalam kesulitan. Buktinya, tetes air hujan yang jernih berasal dari awan yang gelap kok.

Menangis adalah ketika bibir taktau apa yang harus dikatakan. Sedangkan hati sudah tak cukup kuat untuk menahan.

Aku pejamkan mata ini, mencoba untuk melupakan segala kenangan indah tentang dirimu. Tentang mimpiku.

Saat ini, aku tak tau dengan perasaan aku. Yang aku tau, aku hanya ingin menangis.

Baca: 20 Ucapan Salam Jumaat Yang Indah

1 KATA yang terucap ‘AKU KECEWA’

Air mata akan berbicara ketika mulut tak lagi mampu menjelaskan akan rasa sakit hati.

KECEWA levelnya diatas marah dan benci. Berhato-hatilah terhadap orang yang telah kamu kecewakan. Sebab, bisa jadi sakit hatinya takkan bisa membuatmu tenang di dunia dan akhirat meski ia telah memaafkanmu.

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Gambar Kata Kata Sedih, kata kata sedih menyentuh hati kekasih, kata kata sedih untuk pacar, kata sedih hati.

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Ya Allah, peluklah aku hingga hatiku bisa merasa tenang dan damai. Hapuskanlah air mataku hingga aku bisa merasa sabar dan ikhlas.

Tak ada yang benar-benar peduli engkau bersedih. Jadi, lebih baik bau bahagia.

SABAR adalah cara yang harus digunakan untuk menyelesaikan masalah apapun. Seberat apapun, akan cepat diselesaikan dengan kesabaran.

Ini menyakitkan. Tapi, aku baik-baik saja. Aku sudah terbiasa dengan ini.

Sesibuk apapun, sejauh apapun pergi, keluarga merupakan tempat pulang. Uang dan popularitis tak mampu membayar kebersamaan dengan keluarga.

Sabar itu bertahan tidak menceritakan kesusahan kita dengan sesiapapun kecuali kepada Allah SWT.

Teruskan TEGAR walaupun yang lain berguguran dan teruskan TERSENYUM walaupun perjuangan begitu pahit dan banyak likunya.

Terkadang aku menangis ketika ada teman yang mencertakan kebahagiaan suasana keluarganya 🙂 Mungkin aku iri.

SEMUA KISAH ITU INDAH. Yang buruk itu adalah ketika kisah indah itu berakhir dengan air mata. Bukan air mata kebahagiaan… tetapai air mata kesedihan.

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Baca: Ubat Jerawat Paling Berkesan – Deriva

Manusia menilai apa yang mereka lihat dan dengar tentang kita. Tapi, Tuhan menilai apa yang ada dalam HATI kita.


Terkadang kita diuji oleh Tuhan bagaimana kita mampu bersabar ketika kita diberikan suatu cobaan yang disebut dengan ujian dari Tuhan.

Tetaplah tegar meski yang lain berguguran. Tetaplah tersenyum meskipun perjuangan itu terasa pahit dan berliku.

Tidak ada rezeki yang Allah berikan kepada seorang hambanya yang lebih luas daripada SABAR.

Kebahagiaan itu hanyalah pantas didapatkan bagi orang-orang yang mampu menunggu kebahagaiaan itu datang dengan sabar dan lapang dada.

Bahagia itu tak mudah. Banyak pengorbanan, risiko, kesabaran. Tapi, yakinlah yang akhir dari semua itu akan ada manisnya.

Sabar itu emang melelahkan tapi aku percaya sabar membuat semua indah pada waktunya.

Masalah bukan untuk dihadapi dengan kasar, tetapi disikapi dengan sabar.

Baca: Pantun Melayu Cinta : Pickup Line Sweet

Orang yang kuat bukan mereka yang selalu menang. Melainkan mereka yang tetap tefar ketika mereka jatuh.

Allah sudah berjanji siapa yang sabar menghadapi masalah, maka nanti Allah akan beri kebahagiaan.

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Orang yang kuat bukan mereka yang selalu menang. Melainkan mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh.


Tapi sungguh, siapa pun yang sabar dan tekun….. akan mekar seperti bunga, akan indah seperti purnama dan menakjubkan seperti kupu-kupu.

Mungkin kami tidak seperti kalian lahir dari keluarga yang utuh. Tapi kami punya nyali yang lebih kokoh dan kuat.

Setiap orang ingin bahagia, walaupun dari keluarga yang berantakan. Kami tetap manusia yang ingin juga bahagia.

Bukan senang nak sabar jetika marah. Bukan mudah nak senyum ketika sedih. Tapi, kena ingat semua itu ujian. Kita kena kuat.

Kunci mulutmu ketika sedang marah. Sabar dan istighfar itu lebih baik untuk menjaga hubungan yang telah lama dibina.

Bila marah, diam. Istighfar dan minta ketenangan dari Tuhan. Karena segala tindakan ketika marah itu bercampur aduk dengan hasutan syaitan. SABAR.

Ujian terberat bukan saat kita susah. Tapi juga di saat kita senang. Karena itu bisa menjadi pintu kita melupakan Tuhan.

Jabgan putus asa. Kerena tak ada ujian yang bersifat selamanya. Jangan lelah mengadu. Karena hanya Allah SWT yang mampu menenangkanmu.

Bahagia perhubungan bukanlah karena sempurnanya percintaan. Tetapi karena kita tetap bersama dalam susah dan senang.

Ujian yang datang selalu sesuai dengan kesanggupan kita.


50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Siapa yang bersabar dalam kepahitan hidup, pada waktu-Nya pasti akan Allah limpahkan manisnya kebahagiaaan.

Ada kesabaran yang harus kita jalani sebelum menjemput kebahagiaan. Sebab, kebaikan itu memang disimpan dibalik ujian.

Bukan karena kita yang hebat. Tapi, karena Allah SWT memudahkan urusan kita.

SENTIASA BERSAM DALAM SUSAH DAN SENANG. Menyayangi dan disayangi suatu yang terindah lebih indah dan membahagiakan jika diri disayangi oleh insan yang sangat kita sayang.

Kamu tak akan merasa manisnya hidup jika tak pernah lalui apa itu KEPAHITAN dalam hidup.

Jangan pernah mengorbankan 3 hal: Keluarga, hati dan kewibawaan anda.

Sejauh apapun kamu pergi, keluarga adalah tempat kamu pulang.

Perihal rindu – sesering apa pun kau pergi, ia tak pernah lunas.. tak pernah tuntas.

Datang bersama adalah permulaan. Tapi, bersama adalah kemajuan. Beserja bersama dalah kesuksesan.

Entah hidup tampaknya sesuai rencana atau tidak, kita dapat mempercayai kasih Allah yang senantiasa mengalir bagi kita.

Berbahagialah orang yang bertahan dalam pencobaan. Sebab apabila ia sudah tahan uji, ia akan menerima mahkota kehidupan yang dijanjikan Allah kepada barangsiapa yang mengasihi Dia.

Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

50 – Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Air mata akan berbicara saat mulut tak mampu lagi menjelaskan sebuah rasa sakit.

Aku menahan kecewa. Pertemuan yang harusnya penuh tawa, rupanya hanya tersimpan dalam angan-angan.

Kadang perasaan yang kita rasakan sulit orang lain mengeti. Dia kita terseksa, berbicara kita disalahkan.

Tuhan, katakan jika pertemuan ini hanyalah suatu kebetulan sehingga aku tak harus berharap terlalu banyak.

Memiliki rasa yang sama. Namun, kita sangat sulit untuk bersatu

Aku tersenyum dibalik kesedihanku. Walaupun SAKIT, aku akan coba untuk tetap tersenyum.

Jangan permainkan perasaan seseorang. Jika memang tak ada rasa, lebih baik jujur saja. Janganlah sikapmu membuat seseorang terluka.

Hargai dia yang membencimu. Karena dia adalah penggemar yang telah menghabiskan waktunya hanya untuk melihat setiap kesalahanmu.

Aku lebih baik sakit dengan kejujuran.

Baca: 50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters


CINTA itu bukan apa yang dipikirkan oleh akal tapi cinta adalah apa yang dirasakan oleh hati.

Tiada apa yang paling berharga di dunia ini selain dari kebahagiaan. Tiada apa yang paling memilukan selain dari kesedihan.

Jangan bilang cantik kalo belum pacaran sama anak futsal.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Salah satu perlindungan dari kekecewaan adalah memiliki banyak kesibukan.

Mengapa hati ini masih menyimpan kenangan bersamamu? Setiap detik disisimu terekam jelas dan tersimpan indah di sudut hati kecilku.

Mungkin susah di gambarkan dengan apapun. Namun, hancurnya hati wanita ketika tersakiti lebih dari sekadar gelas yang terjatuh dari atas menara ‘Praaaaak’

Lebih baik mencoba memperbaiku keadaan daripada mencela keadaan yang ada.

Aku akan selalu setia menunggumu…. Meskipun di kemudian hari, air mata deras kan mengalur dan menjadi lautan kedukaan.

Diam itu dapat lebih mudah menunjukkan perasaan marah dari pada kata-kata.

Aku masih sangat mencintaimu hingga detik ini.

Lepaskan daripada memaksakan. Ikhlaskan daripada menyakitkan. Relakan daripada harus berjuang sendirian.

Baca: Ucapan Happy Birthday in English


Aku telah memberimu hatiku. Hanya tak kusangka kau akan mengembalikannya dalam bentuk kepingan.

Tuhan, katakan jika pertemuan ini hanyalah suatu kebetulan..sehingga aku tak harus berharap terlalu banyak.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

YANG TERBAIK bukanlah yang datang dengan segala kelebihannya. Tapi, yang tidak pernah pergi walau sangat tau kekurangan kita.

Aku tabah dengan perpisahan. Aku hanya lemah dengan kenangan. Itu sahaja.

Jangan pernah kamu membohongi dia yang tulus mencintaimu. Sekali kamu berkata tidak jujur, maka seterusnya dia sulit mempercayaimu.

Kalau engkau benar-benar lelaki islam sejati, jangan pernah tinggalkan sholat!

Lebih baik aku marah, aku sakit, aku kecewa dengan kejujuranmu…daripada aku TERSENYUM karena KEBOHONGANMU.

Jikalau waktu adalah obat dari segala duka, maka tidur adalah bius, peredam pilumu sementara.

Aku memang bukan yang terbaik untukmu, tapi aku sudah melakukan semua yang terbaik untukmu. Wlaaupun akhirnya semua hanya berakhir sia-sia

Bukanlah kesabaran jika masih mempunyai batas. Bukanlah keikhlasan jika masih merasakan sakit.


Aku akan tetap mencintaimu walaupun sampai saat ini aku tak memilikimu.

Tiap kali ngerasa kecewa, aku selalu bilang sama diri sendiri. ” Kamu bukan dikecewakan, anganmu saja yang terlalu tinggi”.

Perpisahan tercipta karena akan ada sebuah pertemuan selanjutnya yang akan lebih indah.

Percayalah, Tuhan tidak akan memisahkan sesuatu yang baik kecuali digantikan dengan yang lebih baik.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Aku ingin melarikan diri ke sebuah tempat di mana tak seorang pun mengenalku… ke sebuah tempat di mana tak ada yang mencariku.

Aku pamit maaf, jika aku pernah salah padamu. Aku tak ingin ada yang terluka dan tersakiti olehku. Harus aku akui kamu memang yang terbaik. Tapi… bukan untuk aku.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Ayat Sedih Putus Cinta – Tapi Masih Sayang, Redha

Ayat Sedih Putus Cinta - Tapi Masih Sayang, Redha

Biar putus cinta dengan manusia. Asalkan tidak putus cinta dengan Allah.

Aku mengenal sakit dari sebuah pengkhianatan.

Yesterday, I remembered you. But, today I am MOVED ON.

Tak sakit pun bila putus cinta nie. Yang sakit adalah bila dah putus, tapi masih cinta

Baca: Ayat Sedih Deep, Broken (Bergambar)

Ayat Sedih Putus Cinta - Tapi Masih Sayang, Redha

Saya masih tidak dapat melupakan awak.

Jangan menghabiskan waktumu untuk mencintai orang yang tidak mencintaimu.

Aku lebih suka melihatmu yang dingin daripada harus melihatmu terluka dan bersedih saat kita bertemu

Lebih baik sekarang, daripada semakin sakit di hari nanti ketika semakin besar cintaku

Aku lebih menyukai sahabat yang senantiasa menghibur dikala ku sedih, daripada kekasih yang terus membuat hatiku terluka

Jangan sesekali kau sia-siakan air matamu terhadap seseorang yang tidak layak untuk ditangisi.

Sia-sia kita ambil berat pada dia yang istimewa. Sedangkan, dia sibuk mencari perhatian daripada orang lain.

Kalau awak dah bahagia, harap awak tidak lupakan saya.

Ayat Sedih Putus Cinta - Tapi Masih Sayang, Redha

Mungkin cuma aku yang terlalu saya. Tetapi kami tidak 🙂

Bagaimana aku harus membuang kenangan, lantas dirimu terus berada dalam bayang ingatan

Aku lebih baik tidur dan tak terbangun lagi kerana terlalu sedih jika harus membuka mata tanpa hadirmu disisiku.

Jangan cari aku lagi!!! Kamu yang meminta aku untuk pergi.

Menyayangi kami, adakah harus sesakit ini?

Belajar tersenyum saat kecewa

Kerana jujur, aku ditipu
Kerana setia, aku kecewa
Kerana rindu, aku menangis
Kerana cinta, aku terluka
Kerana sayang, aku merana.
Kerana seseorang, aku terseksa

Ini soal hati, soal perasaan. Aku cinta padamu. Aku sayang padamu. Meskipun terkadang cinta ini melukakanku.

Aku mungkin masih boleh menunggu, tapi aku sudah lelah. Mungkin ini saatnya aku akan mencuba untuk melepaskan dan melupakanmu.

Bukan benci yang membuatkan aku jaduh daripadamu…. tapi kecewa.

Baca: Ayat Cinta dan Rindu Si Dia – Melayu

Ayat Sedih Putus Cinta - Tapi Masih Sayang, Redha

Rasanya sakit untuk melepaskan, tetapi kadang-kadang lebih menyakitkan untuk bertahan.

Aku memang sering kali bersabar, namun alangkah baiknya jika kamu tidak menguji kesabaranku

Jika boleh memilih…. aku lebih memilih untuk tidak pernah mengenal KAMU, daripada harus melupakan kamu.

Ayat Sedih Putus Cinta – Tapi Masih Sayang, Redha  Ayat Sedih Putus Cinta – Tapi Masih Sayang, Redha  Ayat Sedih Putus Cinta – Tapi Masih Sayang, Redha
ayat sedih putus cinta dalam bahasa inggris, ayat redha putus cinta, kata kata putus cinta tapi masih sayang,  kata-kata semangat untuk orang putus cinta, ayat putus cinta paling deep, ayat sedih pendek, kata-kata semangat putus cinta dalam islam, 

Koleksi Ayat Sedih – Kecewa, Putus Cinta

Ayat Sedih

Ayat Sedih English

Our sweetest songs are those that tell of saddest thought.

There is no greater sorrow than to recall in misery the time when we were happy.

Some people are going to leave, but that’s not the end of your story. That’s the end of their part in your story.

Breathing is hard. When you cry so much, it makes you realize that breathing is hard.

The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it.

Sad reality of life is that reality is far from expectation

A million words would not bring you back, I know because I tried, neither would a million tears, I know because I cried.

Love is hard to find hard to keep and hard to forget

Ayat Sedih

Crying alone does not show that you are weak but it shows that you are strong.

You don’t know how much i cried when i wrote this for my favourite leving teacher right now

Baca: Toner Acwell Licorice pH Balancing Cleansing

I Love crying in the rain because when I do no one can hear the pain

Don’t get lost in your pain, know that one day your pain will become your cure.

I wonder if I could take back every ‘I love you’ ever said to you, would I do it?



Ayat Sedih Pendek

Lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang tingginya enam kaki.

Aku lebih memilih lenganku yang terluka daripada hatiku yang terluka.

Ayat Sedih

Kita sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat.

Satu penyesalan dalam hidupku adalah aku bukanlah orang lain.

Ini menyakitkan, tapi aku baik-baik saja. Aku sudah terbiasa dengan itu.

Kalau kamu itu seorang perempuan, jagalah sikapmu dan perbaiki harga dirimu.

Disebalik senyuman adalah kesedihan

Bagiku, tidur bukanlah sekadar melepas lelah, melainkan sebuah pelarian.

Aku menghancurkan jiwaku saat mencuba memperbaiki milikmu.

Baca: Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi.

Aku tidak membencimu. Aku hanya kehilangan rasa hormatku untukmu.

Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair

Manusia takut pada hantu tapi tak takut berperangai macam hantu.


Ayat Sedih Bila Tak Dihargai

Ayat Sedih

Lelaki egonya tinggi, perempuan rajuknya tak bertepi.

Perempuan bukan macam tisu. Bila dah guna orang buang. Bila tak guna , dibiar melayang.

Aku menahan kecewa. Pertemuan yang seharusnya penuh tawa, rupanya hanya tersimpan dalam angan-angan

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam jika tidak ada cinta yang mendalam.

Kita selalu minta kebebasan dalam perhubungan. Sampai kita tak sedar kebebasan yang kita minta itu adalah perpisahan.

Mempertahankanmu seperti melukis untuk orang buta. Secara teori indah, tapi itu benar benar sia sia

Ayat Sedih

Lebih baik dalam sendirian daripada mempunyai hubungan yang buruk.

Kau memberiku janji…memberiku mimpi. Tapi sayangnya, kau tidak pernah untuk tepati.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Aku tidak tahu apakah tempatku benar-benar di sini. Aku tidak punya seorangpun untuk diajak bicara.

Baca: Ubat Jerawat Paling Berkesan – Deriva

Kamu peduli padaku, tapi mencintai orang lain.

Mahalnya harga sebuah kejujuran. Sekali kau tipu orang, sampai bila-bila pun orang akan susah untuk percaya kau lagi.

Dibalik senyuman adalah kesedihan.

Hati akan selalu dalam kedamaian jika diisi dengan kejujuran.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Kesetiaan WANITA diuji saat lelaki tidak punya apa-apa. Kesetiaan LELAKI diuji saat dia memiliki segalanya.

Walaupun sebenarnya aku tidak ingin melepaskanmu begitu saja. Aku harap kau bahagia dengan dia.

Baca: Doa Selepas Solat Hazamin PDF

Aku tidak tahu apa itu cinta, sampai akhirnya aku bertemu denganmu. Tapi, saat itu juga aku tahu bagaimana rasanya patah hati.

Jika aku harus memilih antara bernafas atau mencintaimu, aku akan menggunakan nafas terakhirku dan mengatakan aku sangat mencintaimu

Kejujuran yang ada didalam hati kita lebih bernilai dari semua emas didunia. Kejujuran itu akan membawa kita keluar dari rasa takut.

Jangan ditanya sebanyak mana pengorbanan yang telah aku lakukan. Kerana aku sendiri tak pernah mengiranya. Akan tetapi, seandainya pengorbanan itu tak dihargai, perlukah aku berkorban lagi?

Orang yang suka berkata JUJUR akan mendapat 3 perkara – KEPERCAYAAN, CINTA dan RASA HORMAT.

Kejujuran itu mahal. Jangan harapkan kejujuran dari orang murahan.

Kadangkala, terlalu banyak pengorbanan yang kita dah lakukan untuk orang lain. Tapi, ada juga orang yang tak hargainya. Hurmmm, biarlah. Asalkan Allah terima amalan kita.

Jarak jauh adalah ujian cinta. Jarak dekat adalah ujian iman. Dan menanti adalah bukti kesetiaan.

Semua orang mampu memberikan CINTA, tetapi tidak semua orang mampu memberikan KESETIAAN.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Pandang langit, air mata mengalir dan aku berbisik. “Tuhan, aku tahu, sakit ini adalah kifarah kepada dosa-dosaku yang melimpah”.

Ketika kamu mencari yang sempurna, kamu akan kehilangan yang terbaik.

DIAM. Terkadang, diam adalah pilihan terbaik disaat hati dan lidah lelah untuk berkata.

Pensil ada pemadam. Kalau pensil SALAH, pemadam akan tolong PADAMKAN.

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam, jika tidak ada cinta yang mendalam.

Kalau saya sudah mula diam, itu tandanya saya sudah kecewa dengan sikap awak.

Disaat aku mulai percata akan CINTA, disaat itu juga kau ajarkan aku tentang rasa KECEWA.

Tidak usah BERCINTA jika hanya BERPURA-PURA

Jangan pernah memberikan harapan palsu terhadap orang yang benar-benar mencintaimu

HATI KITA MILIK ALLAH. Bila rasa sedih, berbaliklah kepada Allah. Bila rasa keliru, berbaliklah pada Allah. Bila rasa gembira, berbaliklah juga pada Allah.

Kecewa adalah cara tuhan membuat kita belajar.

Bukan senang nak bangkit balik bila hati dah banyak kali kecewa.

KELAK, kau akan merindui aku. Kerana ada sesuatu yang di dalam diri aku yang tak akan kau dapat pada orang lain.

Cinta itu ialah memberi selagi terdaya tanpa mengharap apa-apa balasan.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati - Malaysia

Mencintai itu mudah. Dicintai juga mudah tetapi untuk dicintai orang yang kita cintai teramat sukar.

Hati sedih, Allah tempat mengadu. Hati susah, Allah tempat meminta. Hati gembira, Allah tempat bersyukur. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar.

Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia Kata Kata Sedih Melayu Menyentuh Hati – Malaysia

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang – Kecewa

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Memang hati aku ini macam TISU. Tapi, tak selayaknya kau perlakukan sebegitu. Pakai bila perlu. Buang bila tak mahu.

Baca: 20 Contoh Bergambar Ucapan Waalaikumussalam

Kalau benci sekalipun, sekurangnya senyum dan tegurlah bila jumpa.

Satu hari nanti, kalau aku dah pergi jauh, jangan cari aku lagi. Tapi, kau carilah patung. Sebab aku dengan patung, tiada bezanya.

Jarak jauh bukan alasan untuk curang. Tapi, satu ujian untuk mengenal erti SETIA.

Aku telah berusaha. Aku juga sudah berdoa. Kini, saatnya untuk aku PASRAH

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Aku PASRAH bila kau kata kau cinta DIA.

Curang itu PILIHAN. Bukan satu kesilapan. Kau sunyi? Boleh call kawan. Kau bosan? Boleh lepak dengan kawan. Kau tak dapat perhatian? Boleh main game. Kau takut jatuh hati? Kau boleh stop contact orang itu. Nampak? Curang itu PILIHAN

Ada kalanya, kita sampai di satu titik dimana, kita harus PASRAH, DIAM, IKHLAS dan TAK MEMIKIRKANNYA lagi.

MALAS ini ada banyak. Malas nak berfikir. Malas nak maju. Malas nak susahkan. Malas nak cari salah. Malas nak menunjuk. Kita ini malas yang mana satu?

Bila umur sudah semakin meningkat, dah malas nak gaduh-gadh dan emo-emo bagai. Fikir pasal masa depan lagi bagus!

Aku ini simple je. Kalau kau suka aku, aku OK. Kalau tak suka pun, aku OK. Malas nak fikir sangat. Buang masa aku je.

Baca: Kaedah Merawat Kucing Selsema Secara Tradisional

Jangan mulakan perbuatan curang. Sebab sekali curang, ianya akan menyebabkan pasangan terluka.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Curang itu perlu kerja keras. Kena padam mesej. Sentiasa lock phone. Kena fikir ayat untuk menipu. Terlalu susah untuk curang. Lebih baik setia.

Curang bukan kesilapan. Ia adalah pilihan.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Curang itu pilihan. Kalau kau betul cinta pasangan halal kau…datanglah dari ceruk mana orang nak sailang, kau tetap setia.

Curang itu pilihan. So, jangan nak salahkan orang lain dan salahkan orang takdir. Kalau kau pilih untuk setia, kau takkan berani untuk mendua.

Perempuan selalu menjaga hati orang yang dia sayang sampai hati dia sendiri terseksa. Inilah pengorbanan perempuan yang lelaki tak pernah sedar.

Impian seorang isteri adalah untuk hidup susah dan senang dengan suami. Bukanlah kekayaan dan kemewahan. Cinta dan sayang yang ikhlas. Bukan curang yang menyakitkan!

LELAKI YANG PALING BODOH adalah lelaki yang sanggup JANDAKAN bini sendiri demi betina lain.

Dah tak ada JANTAN TERUNA ke korang nak ambik??? Kalau orang ambik kau punya macam mana yer??? Hipokrit.

Tak pernah ada waktu yang tepat untuk patah hati dan tak ada waktu yang salah untuk jatuh cinta.

INILAH DIRI AKU APA ADANYA. Aku tak boleh menjadi seperti orang lain. Dan orang lain pun tak boleh menjadi seperti aku.

Diam adalah bahasa terbaik ketika sedang kecewa dengan keadaan.

Koleksi Ayat Sedih Untuk Kekasih Curang - Kecewa

Aku rindu pada masa kecil. Semua begitu sederhana. Saat aku jatuh, hanya kaki dan lutut yang terluka…. bukan hati!

Ya Allah, hilangkanlah kegelisahan dihatiku dan tenangkanlah hati ini.

Ayat Ayat Sedih Kehidupan – Pendek (Bergambar)

Ayat Ayat Sedih Kehidupan - Twitter, Pendek (Bergambar)

Amat sukar untuk melupakan seseorang yang banyak memberikan kenangan. Dan kenangan itu adalah harta yang terindah dalam hidup.

Sejauh manapun kita pergi. Sepantas manapun kita berlari. Kenangan akan tetap mengekori kita. Meskipun manis atau pahit menghiasi.

Baca: Bergambar – 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Yang indah itu PERTEMUAN. Yang manis itu KEMESRAAN. Yang pahit itu PERPISAHAN. Dan yang tinggal itu hanyalah KENANGAN.

Bila ingat dia, hati ini memangis. Bila rindu dia, hati ini makin sakit. Tapi, bila kita tahu, dia sudah menjadi milik orang lain, baru kita sedar yang air mata ini langsung tak memberikan apa-apa makna untuk dia.

Ayat Ayat Sedih Kehidupan - Twitter, Pendek (Bergambar)

LEPASKAN semua yang sudah tiada dalam hidup kita. BIARKAN sahaja memori semalam terus kenal menjadi rindu. Tetapi, JANGAN biarkan rindu itu menjadi penghalang untuk kita menemui KEBAHAGIAAN yang kita cari.

Tak semua rindu boleh diucap. Tak semua cemburu perlu diberitahu. Tak semua sayang harus ditunjuk. Kerana ada perkataan yang lebih baik menjadi RAHSIA.

Kenangan lalu itu terlalu indah untuk dilupakan. Terlalu pahit untuk dikenang. Tapi, kenapa begitu sukar untuk dilupakan.

Cinta dan kesetiaan teruji ketika jarak dan waktu memisahkan. Hanya kepercayaanlah yang mampu mempertahankannya.

Hidup telah mengajari kita bahawa jangan pernah mengharapkan apapun dari sesiapa pun.

Beban yang paling berat saat ini ialah RINDU. Kerana ia boleh membuatkan kita mengalirkan airmata.

Walau seremuk mana hati ini dilukai, bentuklah ia semula dan serahkannya pada yang Maha Esa.

Ayat Ayat Sedih Kehidupan - Twitter, Pendek (Bergambar)

Hati yang TERLUKA ibarat tulang rusuk yang patah. Tidak dapat dilihat tapi sunggu menyakitkan setiap kali bernafas.

Hati yang terluka membabitkan perasaan. Tiada siapa yang suka dibohongi. Jujur lebih baik dari menipu.

Bila isteri sudah tidak menangis untuk suami, itu tandanya isteri dah hilang rasa cinta. Yang ada cuma rasa tanggung jawab.

Jika hati yang TERLUKA, mengapa MATA yang harus meneteskan AIRMATA?

Hati yang terluka itu umpama besi bengkok. Walau diketuk, sukar untuk kembali kepada bentuk asalnya.

Kamu adalah apa yang selalu aku tulis. Tapi, aku adalah apa yang tak pernah kamu baca.

Aku tidak memintamu untuk mencintaiku seperti aku mencintaimu. Namun, aku pinta untuk kamu menjaga perasaanku.

Baca: Koleksi Bergambar Ucapan Hari Lahir Untuk Anak Islamik

Hati ini milik Allah. Tersenyum saat gembira itu biasa. Tapi, tersenyum saat terkena ujian itu luar biasa

Ayat Ayat Sedih Kehidupan - Twitter, Pendek (Bergambar)

Aku tidak minta dihormati. Cukup kalau engkau tahu bahawa aku juga punya hati. Hati ini juga tahu terluka. Tahu lelah melayan rasa.

Ayat Ayat Sedih Kehidupan – Pendek (Bergambar) Ayat Ayat Sedih Kehidupan – Pendek (Bergambar)

Bergambar – 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Bergambar - 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

Mengapa manusia gemar mencetuskan pertelingkahan sedangkan manusia itu sendiri dilahirkan dari sebuah kemesraan.

Perempuan bukan macam tisu. Bila dah guna orang buang . Bila tak guna , dibiar melayang .

Sesiapa yang berbohong hilanglah air mukanya dan sesiapa yang buruk akhlaknya banyaklah dukacitanya.

Lelaki ini manis mulut penuh rayuan.Perempuan pula mudah cair dengan pujukan.

Bergambar - 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi .

Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia, umpama kaca mata yang bersinar- bersinar, tetapi tidak melihat apa-apa.

Usah mimpi menakluk bintang kalau bulan pun tak kelihatan.

Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair.

Orang yang paling berkuasa adalah orang yg dapat menguasai dirinya sendiri.

Memang aku sayang dia. Tapi, tak semestinya aku kena couple dengan dia. Bagi aku, cukuplah sekadar berkawan…. dan selebihnya berharap pada Allah. Aku akan sentiasa mendoakannya dalam setiap sujudku. Insyaallah.

Bergambar - 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Lupakanlah. Maafkanlah…dan teruskan untuk bersangka baik. Walau sepayah mana sekalipun, cuba dan berusahalah kerana hati ini layak untuk TENANG dan DENDAM.

Wahai lelaki, bercintalah dengan perempuan disaat kamu miskin. Jika dia boleh menerima kamu seadanya, maka jagalah dia.

Baca: Kaedah Merawat Kucing Selsema Secara Tradisional

Bergambar - 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih

Kalau sayang, hargai dia. Kalau benci, maafkan dia. Kalau diterima, jaga hati dia. Kalau dikhianati, doakan dia.

Jangan reply text masa marah, nanti bergaduh. Jangan buat keputusan masa sedih,nanti menyesal. jangan lafaz sayang masa suka, nanti terluka.

Aku sedih, hati aku hancur. Hati aku sakit, aku tak kongsi dengan sesiapa. Aku pendam seorang diri. Kerana itu adalah yang terbaik.

Aku ingin mencintai seseorang yang takut untuk kehilangan aku sepertimana aku takut kehilangan dia.

Aku memang tak pandai untuk tunjuk caring atau apa2 semua. Tapi, kalau sekali aku dah caring, bermakna kau sememangnya orang yang penting dalam hati aku.

Tak guna cakap SAYANG kalau dihati kau ada orang lain. Jangan bagi orang HARAPAN! Yang sakitnya aku, bukan kau!

Seandainya kau di takdirkan jodoh untukku, akan aku jaga dirimu seumur hidupku. Jika kau bukan di takdirkan untukku, akan aku doakan kebahagiaaan kau bersama orang yang kau sayang.

Kalau aku jahat, tolong perbaiki diriku. Kalau aku degil, tolong cubit pipiku. Kalau aku nakal, tolong tarik telingaku. Tapi, kalau aku setia, tolong jaga hatiku.

Terkadang, kita tidak dapat apa yang kita impikan. Lalu, kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa. Sedangkan, kita tidak sedar, apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan.

Aku hadir dengan harapan, bukan sekadar mainan.

Pada perjalanan waktumu, aku adalah sebuah nama yang kau lafazkan. Namun, gagal untuk kau ikrarkan.

Jangan menyesali kepergian seseorang yang bererti. Ingatlah, bahawa engkau memiliki kehidupan yang jauh lebih bererti.

Baca: 10+ Himpunan Doa Hari Jumaat Terbaik

Aku tabah dengan perpisahan. Aku hanya lemah dengan kenangan. Itu sahaja!

Bukannya hati ini tak sakit. Bukannya hati ini tak hancur. Bukan pula hati ini tak perrih. Namun, hanya kepasrahan yang mengiringi.

Percayalah, Tuhan tidak akan memisahkan sesuatu yang baik, kecuali digantikan dengan yang lebih baik.

Melupakanmu sama susahnya seperti mengingatkan orang yang belum pernah aku kenali.

Apalah ertinya perpisahan jika memori dan kenangan hanya akan mendekatkan.

Perpisahan tercipta kerana ada sebuah pertemuan seterusnya yang akan lebih indah.

Jika kelak, ternyata kita hidup dalam rumah yang berbeda, kunjungilah aku sebagai teman baik.

Bukan perpisahan yang membuat aku menangis. Tapi, pertemuan yang membuatkan aku menangis.

Perpisahan bukan bererti kalian tidak akan bertemu kembali. Perpisahan hanyalah nasihat agar kalian tetap akrab saat bertemu kembali.

Jadikanlah ini sebagai perpisahan yang termanis dan yang terindah dalam hidupmu sepanjang waktu.

Ya Allah, permudahkanlah hatiku untuk selalu bersabar dan memaafkan orang yang menyakitiku. Ikhlaskan hatiku untuk memaafkan mereka ya Allah.

Bir kita kehilangan sesuatu kerana Allah… Jangan kita kehilangan Allah kerana sesuatu.

Hari ini, kita bertemu. Esok kita saling melupakan. Sama jua halnya seperti pertemuan pasti akan ada perpisahan.

Disetiap pertemuan, pasti akan ada perpisahan.

Melihatmu bahagia adalah kebahagiaanku walaupun bahagiamu tanpa bersamammu.

Tuhan, izinkan aku untuk menjadi peribadi yang mempunyai keinginan untuk terus berubah menuju kebaikanMu.

Bergambar – 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih Bergambar – 40+ Ayat Sedih Cinta Untuk Kekasih