Bergambar 30 Ayat Deep Sentap – Pendek, English

Ayat Deep Sentap

Sekarang baru aku faham erti cinta. Dia macam siput babi. Datang macam siput, pergi macam babi.

Aku tak nak pandang kau!
Aku tak akan tegur kau!
Aku tak mahu sayang kau lagi!
Aku kecewa sangat dengan kau.

Jangan menyesali kehilangan aku.

Sekasar-kasar aku pun, aku tetap akan kalah dengan perasaan aku. Bersendirian dan meluahkan perasaan melalui air mata.

Memang HATI aku macam TISU. Tapi, tak selayaknya kau lakukan begitu. Pakai bila perlu, buang bila tak mahu.

Aku rindu dia, tapi aku diam. Aku sayang dia, tapi aku diam. Sebab apa aku diam? Sebab aku tahu dia bukan milik aku.

Akan sampai satu tahap, bila aku bercakap, aku tak akan kisah tentang perasaan orang lain. Sebab perasaan aku tak ada orang kisah.

Ayat Deep Sentap

Mata aku terasa pedih apabila melihat sinaran mentari. Seperti itu juga hati aku yang pedh. Melihat diri engkau bersama orang lain.

Sedih rasanya saat sahabat sendiri menjadi sahabat orang lain dan melupakan aku.

Perempuan boleh je tahan perasaan jealous atau kecewa. Tapi, dia tak boleh tahan air mata daripada mengalir.

Baca: 50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Diam adalah bahasa terbaik ketika sedang kecewa dengan keadaan.

Diam ada 4 sebab: Memerhati, Terasa Hati, Tenangkan Hati, Dah Tak Ada Hati. Korang yang mana satu sekarang ini?

PEREMPUAN. Berubah hati jadi KERAS. Sebab dia dah penat. Ada hati yang lembut tapi tak DIHARGAI.

Pada usia begini, bukan cinta yang dicari. Tapi, kasih sayang dan perhatian.

Bila terlalu kecewa, mulut terkaku. Hanya lagu, tempat meluahkan perasaan terbuku.

Aku bukan kekasih yang sempurna. Tapi, aku akan selalu setia.

Baca: Bergambar – Koleksi Doa Tahajjud Rumi Mudah Dibaca

LELAKI SEJATI hanya akan memberikan cintanya pada satu wanita. Dia tak akan menyakiti wanita kerana dia mengerti hati dan perasaan wanita.

Perasaan mahu mengkhabarkan berita itu, seperti pedih menoreh dada.

Apa sahaja bentuk ujian yang Allah beri pada kita, semuanya untuk membuktikan kita hanyalah seorang hambaNya. Yang suatu masa nanti, perlu kembali kepadaNya jua.

Jangan terlalu berharap. Kerana sesetengah yang hadir hanya untuk beri kita pengalaman dan pengajaran dalam hidup.

Ayat Deep Sentap

Aku tidak memintamu mencintaiku seperti aku mencintaimu. Tapi, aku memintamu untuk menjaga perasaanku.

Jia dengan menyakiti aku boleh membuatkan engkau bahagia, maka lakukanlah!

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam jika tidak ada cinta yang mendalam.

Mungkin Tuhan menciptakan rasa kecewa agar kita bisa belajar menerima bahwa tidak semua keinginan tidak biasa kita dapatkan.

Apabila kita ikhlas pada sesuatu yang mengecewakan hati, maka percayalah…. Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak pernah terbayangkan.

Ayat Deep English

Do not stress over what you cannot control.

SABAR is when your heart burns but you remain silent.

When you judge me without knowing me. You do not define me, but you define yourself.

Ayat Deep Sentap

You cannot start the next chapter of your life if you keep re-reading your last one.

Open your mind before open your mouth.

Ayat Deep Sentap Ayat Deep Sentap

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *