Klairs Supple Preparation Facial Toner Review Malaysia

Setakat ini, aku sudah mencuba beberapa jenis produk / jenama yang berfungsi sebagai toner / essence. Yelah, kekadang dalam produk itu ada dinyatakan fungsi 2 dalam 1. Terasa tangan gatal nak mencuba produk lain pula. Kali ini, aku mencuba jenama Klairs Supple Preparation Facial Toner. Hurmm, aku pun tak tahu kenapa nama dia panjang sangat.

Untuk permulaan, aku beli pack kecil bersaiz 30ml je. Beli untuk kegunaan oustation atau urusan luar di Homestay. Sama seperti toner-toner lain yang aku pakai sebelum ini, sifatnya lebih kurang sama je pun. Bezanya, untuk Klairs Facial Toner ini, dia ada bau sedikit. Tak kuat sangat. Tapi just nice. Cumanyam untuk orang macam aku, memang agak tidak berminat untuk produk berbau (kalau ada pilihan).

Antara kebaikan produk ini yang dicanang-canang adalah melembap, menstabilkan ph, membersih dan melembutkan kulit dan ia dperbuat dari sumber tumbuh-tumbuhan (vegan friendly).

Klairs supple preparation facial toner ingredients

Water, Butylene Glycol, Dimethyl Sulfone, Betaine, Caprylic/Capric Triglyceride, Natto Gum, Sodium Hyaluronate, Disodium EDTA, Centella Asiatica Extract, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Polyquaternium-51, Chlorphenesin, Tocopheryl Acetate, Carbomer, Panthenol, Arginine, Luffa Cylindrica Fruit/Leaf/Stem Extract, Beta-Glucan, Althaea Rosea Flower Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Hydroxyethylcellulose, Portulaca Oleracea Extract, Lysine HCL, Proline, Sodium Ascorbyl Phosphate, Acetyl Methionine, Theanine, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Pelargonium Graveolens Flower Oil, Citrus Limon (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Cananga Odorata Flower Oil, Copper Tripeptide-1.

Setakat ini, aku puas hati. Selepas habis botol ini, aku bercadang nak beli botol yang lebih besar. Sebab nampak serasi pula dengan aku. Biasalah, aku memang suka produk yang melembabkan kulit muka. Lagipun, setakat ini ia tidak membuatkan kulit muka aku meradang atau kemerahan. Which is, OK for me.

Zero Cleansing Balm Review Malaysia

Clean It ZERO dari Banila Co. Antara produk popular di Shopee dan Lazada. Tersangat ramai pembeli yerr!. Hairan juga, macam mana ‘balm’ boleh digunakan sebagai ‘pencuci muka’. Kan ke pelik kelihatannya tu? Aku tak pernah tahu pun selama ini. Haaa, sebab tu aku beli nak cuba.

Ada 4 jenis balm – Oroginal, Revitalizing, Puriying dan Nourising. Memandangkan aku baru nak mencuba, jadi aku pilih trial pack yang kecil cenonet – 7ml. Lupa pula harganya sebab dah lama beli. Murah je sebab kecil je pun saiznya.

Aku pilih revitalizing. Guna sewaktu aku ber oustation / berlibur / duduk homestay haha. Senang sebab kecil dan boleh jimat space. Aku baru guna beberapa kali. Sebab sebelum ini, macam tak yakin. Tapi, pertama kali pakai terus rasa puas hati. Pelik sebab calit dan terus oles pada kulit muka.

Clean it zero cleansing balm how to use:

1) Use spatula included to scoop balm.
2) Gently massage in circular motions onto dry skin using your fingertips to breakdown all makeup and residue.
3) Add water to emulsify the oil and massage again until you satisfy.

Feeling fresh dan terasa bersih pada kulit muka. Revitalizing pun katanya. OK! Fine! Boleh beli variasi yang lain pula lepas ni. Boleh buat stock memandangkan memang sokmo outstation je sekarang ini.

Zero cleansing balm ingredients

Cosrx Low ph Good Morning Cleanser Review Malaysia

Sekitar 2 bulan jugalah aku sudah guna produk jenama Cosrx ini. Sebelum ini aku hanay guna essence daripada jenama yang sama. Kelihatan bagus. Sebab itulah aku terasa ingin mencuba jenis cleanser juga.

Pada masa yang sama, dok tengok review positif dan bilangan pembelian yang beribu-ribu di Shopee dan Lazada. Wondering, kenapa popular sangat. Semangat ingin tahu dan mencuba terus mencanak-canak naik.

Harga Cosrx low ph good morning gel cleanser ini murah je. Sekitar RM25 (bergantung kepada si penjual). Boleh didapati juga di Watson rupanya. Aku beli di Shopee. Tak tahu pula, Watson sekarang turt menjual produk-produk popular Korea. Hahahhaa nampak sangat jarang singgah. Lebih banyak membeli secara online sejak COVID-19 ini.

Cleanser ini berbentuk gel berisipadu 150ml. Ermmm, boleh bertahan sekitar 3 hingga 4 bulan (mengikut penggunaan). Pertama kali pakai, aku rasa tak berasa selesa sebab bau herba yang agak kuat (bagi aku). Which, im not comfortable. Sebab sebelumnya aku guna produk seumpama yang tidak berbau hihi.

Sesuai dengan namanya, produk ini dicanangkan mempunyai ph yang optimal (low ph). Diperbuat daripada bahan botani (herba) asli yang membantu menyegarkan serta melembutkan kulit tanpa membuatkan kulit terasa kering.

Cosrx Low ph Good Morning Gel Cleanser Ingredients

Water, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate, Polysorbate 20, Styrax Japonicus Branch/Fruit/Leaf Extract, Butylene Glycol, Saccharomyces Ferment, Cryptomeria Japonica Leaf Extract, Nelumbo Nucifera Leaf Extract, Pinus Palustris Leaf Extract, Ulmus Davidiana Root Extract, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Flower Extract, Pueraria Lobata Root Extract, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Allantoin, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Betaine Salicylate, Citric Acid, Ethyl Hexanediol, 1,2-Hexanediol, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Sodium Benzoate, Disodium EDTA.

Bahan Utama

Minyak Tea Tree: Menjaga liang pori dengan sifat antibakteria
Beta Hydroxy Acid: Melarutkan kulit dan sebum mati yang membuatkan liang tersumbat.
Minyak Primrose: Melembutkan, menghidrat, dan menyuburkan kulit

Gunakan gel pada kuantiti yang dikehendaki. Macam aku, suka bubuh sedikit banyak. Sebab sewaktu dioles, ia akan mengeluarkan buih yang menyegarkan. Pada awalnya, aku tak berapa suka. Tapi, lama kelamaan jadi seronok pula hahaha. Sebab itu cepat habis. Matilah…

Produk jenama Cosrx ini memang bagus. No wonder popular dan mendapat review positif di alam maya. I like it. Start to falling love. Sekian, serba sedikit pengalaman aku sepanjang menggunakan Cosrx Low ph Good Morning Gel Cleanser.

Gambar Kata Kata Sedih – Keluarga, Wanita, Kekasih

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Kadang aku banyak berfikir. Sampai tetiba jadi sedih lalu menangis.

Syukurlah Allah SWT tak jadikan dosa kita ini berbau. Kalau tak, mesti tak ada orang nak dekat dengan kita sebab bau dosa.

Aku rela tak makan untuk mu suamiku. Demi masa depan kita, cukuplah sekadar makan apa yang ada.

Penah rasa? Tiba-tiba rasa sedih. Tiba-tiba rasa ksoong. Tapi tak tahu kenapa?

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Akan ada satu saat, perempuan akan tiba-tiba rasa sedih, rasa kosong je hidup. Kau tahu tak sebab apa?

Aku tengah sedih. Tapi, tak tahu kenapa.

Setidaknya aku pernah jadi payung sebagai peneduh. Walaupun pada akhirnya engkau pergi menjauh.

Baca: Bergambar 30 Ayat Deep Sentap – Pendek, English

Tua itu tentang usia. Dewasa itu tentang karekter. Semua orang pasti tua. Tetapi tidak semua orang memiliki karekter yang dewasa.

Hilangkanlah kesedihan dari wajahmu. Karena ada orang lain yang juga bersedih saat melihatmu bersedih.

Menangis bukanlah tanda kelemahan. Melainkan sebuah bentuk kekuatan lain untuk menjadi jauh lebih kuat dari sebelumnya.

Tak selamanya ada teman dan penasihat di sisi kita saat kita bersedih. Maka, jadilah teman dan penasihat bagi dirimu sendiri.

Baca: Salam Subuh Quotes dan Ucapan Selamat Pagi

Jangan terlalu dipikir pusing. Kamu adalah tuan bagi hidupmu sendiri.

Pada saat kondisi terburuk, sejatinya Allah ingin memberi tahu siapa yang paling SETIA menemani kita.

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Jangan putus asa meski dalam kesulitan. Buktinya, tetes air hujan yang jernih berasal dari awan yang gelap kok.

Menangis adalah ketika bibir taktau apa yang harus dikatakan. Sedangkan hati sudah tak cukup kuat untuk menahan.

Aku pejamkan mata ini, mencoba untuk melupakan segala kenangan indah tentang dirimu. Tentang mimpiku.

Saat ini, aku tak tau dengan perasaan aku. Yang aku tau, aku hanya ingin menangis.

Baca: 20 Ucapan Salam Jumaat Yang Indah

1 KATA yang terucap ‘AKU KECEWA’

Air mata akan berbicara ketika mulut tak lagi mampu menjelaskan akan rasa sakit hati.

KECEWA levelnya diatas marah dan benci. Berhato-hatilah terhadap orang yang telah kamu kecewakan. Sebab, bisa jadi sakit hatinya takkan bisa membuatmu tenang di dunia dan akhirat meski ia telah memaafkanmu.

Gambar Kata Kata Sedih - Keluarga, Wanita, Kekasih

Gambar Kata Kata Sedih, kata kata sedih menyentuh hati kekasih, kata kata sedih untuk pacar, kata sedih hati.

Bergambar 30 Ayat Deep Sentap – Pendek, English

Ayat Deep Sentap

Sekarang baru aku faham erti cinta. Dia macam siput babi. Datang macam siput, pergi macam babi.

Aku tak nak pandang kau!
Aku tak akan tegur kau!
Aku tak mahu sayang kau lagi!
Aku kecewa sangat dengan kau.

Jangan menyesali kehilangan aku.

Sekasar-kasar aku pun, aku tetap akan kalah dengan perasaan aku. Bersendirian dan meluahkan perasaan melalui air mata.

Memang HATI aku macam TISU. Tapi, tak selayaknya kau lakukan begitu. Pakai bila perlu, buang bila tak mahu.

Aku rindu dia, tapi aku diam. Aku sayang dia, tapi aku diam. Sebab apa aku diam? Sebab aku tahu dia bukan milik aku.

Akan sampai satu tahap, bila aku bercakap, aku tak akan kisah tentang perasaan orang lain. Sebab perasaan aku tak ada orang kisah.

Ayat Deep Sentap

Mata aku terasa pedih apabila melihat sinaran mentari. Seperti itu juga hati aku yang pedh. Melihat diri engkau bersama orang lain.

Sedih rasanya saat sahabat sendiri menjadi sahabat orang lain dan melupakan aku.

Perempuan boleh je tahan perasaan jealous atau kecewa. Tapi, dia tak boleh tahan air mata daripada mengalir.

Baca: 50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Diam adalah bahasa terbaik ketika sedang kecewa dengan keadaan.

Diam ada 4 sebab: Memerhati, Terasa Hati, Tenangkan Hati, Dah Tak Ada Hati. Korang yang mana satu sekarang ini?

PEREMPUAN. Berubah hati jadi KERAS. Sebab dia dah penat. Ada hati yang lembut tapi tak DIHARGAI.

Pada usia begini, bukan cinta yang dicari. Tapi, kasih sayang dan perhatian.

Bila terlalu kecewa, mulut terkaku. Hanya lagu, tempat meluahkan perasaan terbuku.

Aku bukan kekasih yang sempurna. Tapi, aku akan selalu setia.

Baca: Bergambar – Koleksi Doa Tahajjud Rumi Mudah Dibaca

LELAKI SEJATI hanya akan memberikan cintanya pada satu wanita. Dia tak akan menyakiti wanita kerana dia mengerti hati dan perasaan wanita.

Perasaan mahu mengkhabarkan berita itu, seperti pedih menoreh dada.

Apa sahaja bentuk ujian yang Allah beri pada kita, semuanya untuk membuktikan kita hanyalah seorang hambaNya. Yang suatu masa nanti, perlu kembali kepadaNya jua.

Jangan terlalu berharap. Kerana sesetengah yang hadir hanya untuk beri kita pengalaman dan pengajaran dalam hidup.

Ayat Deep Sentap

Aku tidak memintamu mencintaiku seperti aku mencintaimu. Tapi, aku memintamu untuk menjaga perasaanku.

Jia dengan menyakiti aku boleh membuatkan engkau bahagia, maka lakukanlah!

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam jika tidak ada cinta yang mendalam.

Mungkin Tuhan menciptakan rasa kecewa agar kita bisa belajar menerima bahwa tidak semua keinginan tidak biasa kita dapatkan.

Apabila kita ikhlas pada sesuatu yang mengecewakan hati, maka percayalah…. Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak pernah terbayangkan.

Ayat Deep English

Do not stress over what you cannot control.

SABAR is when your heart burns but you remain silent.

When you judge me without knowing me. You do not define me, but you define yourself.

Ayat Deep Sentap

You cannot start the next chapter of your life if you keep re-reading your last one.

Open your mind before open your mouth.

Ayat Deep Sentap Ayat Deep Sentap

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Ya Allah, peluklah aku hingga hatiku bisa merasa tenang dan damai. Hapuskanlah air mataku hingga aku bisa merasa sabar dan ikhlas.

Tak ada yang benar-benar peduli engkau bersedih. Jadi, lebih baik bau bahagia.

SABAR adalah cara yang harus digunakan untuk menyelesaikan masalah apapun. Seberat apapun, akan cepat diselesaikan dengan kesabaran.

Ini menyakitkan. Tapi, aku baik-baik saja. Aku sudah terbiasa dengan ini.

Sesibuk apapun, sejauh apapun pergi, keluarga merupakan tempat pulang. Uang dan popularitis tak mampu membayar kebersamaan dengan keluarga.

Sabar itu bertahan tidak menceritakan kesusahan kita dengan sesiapapun kecuali kepada Allah SWT.

Teruskan TEGAR walaupun yang lain berguguran dan teruskan TERSENYUM walaupun perjuangan begitu pahit dan banyak likunya.

Terkadang aku menangis ketika ada teman yang mencertakan kebahagiaan suasana keluarganya 🙂 Mungkin aku iri.

SEMUA KISAH ITU INDAH. Yang buruk itu adalah ketika kisah indah itu berakhir dengan air mata. Bukan air mata kebahagiaan… tetapai air mata kesedihan.

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Baca: Ubat Jerawat Paling Berkesan – Deriva

Manusia menilai apa yang mereka lihat dan dengar tentang kita. Tapi, Tuhan menilai apa yang ada dalam HATI kita.


Terkadang kita diuji oleh Tuhan bagaimana kita mampu bersabar ketika kita diberikan suatu cobaan yang disebut dengan ujian dari Tuhan.

Tetaplah tegar meski yang lain berguguran. Tetaplah tersenyum meskipun perjuangan itu terasa pahit dan berliku.

Tidak ada rezeki yang Allah berikan kepada seorang hambanya yang lebih luas daripada SABAR.

Kebahagiaan itu hanyalah pantas didapatkan bagi orang-orang yang mampu menunggu kebahagaiaan itu datang dengan sabar dan lapang dada.

Bahagia itu tak mudah. Banyak pengorbanan, risiko, kesabaran. Tapi, yakinlah yang akhir dari semua itu akan ada manisnya.

Sabar itu emang melelahkan tapi aku percaya sabar membuat semua indah pada waktunya.

Masalah bukan untuk dihadapi dengan kasar, tetapi disikapi dengan sabar.

Baca: Pantun Melayu Cinta : Pickup Line Sweet

Orang yang kuat bukan mereka yang selalu menang. Melainkan mereka yang tetap tefar ketika mereka jatuh.

Allah sudah berjanji siapa yang sabar menghadapi masalah, maka nanti Allah akan beri kebahagiaan.

50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Orang yang kuat bukan mereka yang selalu menang. Melainkan mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh.


Tapi sungguh, siapa pun yang sabar dan tekun….. akan mekar seperti bunga, akan indah seperti purnama dan menakjubkan seperti kupu-kupu.

Mungkin kami tidak seperti kalian lahir dari keluarga yang utuh. Tapi kami punya nyali yang lebih kokoh dan kuat.

Setiap orang ingin bahagia, walaupun dari keluarga yang berantakan. Kami tetap manusia yang ingin juga bahagia.

Bukan senang nak sabar jetika marah. Bukan mudah nak senyum ketika sedih. Tapi, kena ingat semua itu ujian. Kita kena kuat.

Kunci mulutmu ketika sedang marah. Sabar dan istighfar itu lebih baik untuk menjaga hubungan yang telah lama dibina.

Bila marah, diam. Istighfar dan minta ketenangan dari Tuhan. Karena segala tindakan ketika marah itu bercampur aduk dengan hasutan syaitan. SABAR.

Ujian terberat bukan saat kita susah. Tapi juga di saat kita senang. Karena itu bisa menjadi pintu kita melupakan Tuhan.

Jabgan putus asa. Kerena tak ada ujian yang bersifat selamanya. Jangan lelah mengadu. Karena hanya Allah SWT yang mampu menenangkanmu.

Bahagia perhubungan bukanlah karena sempurnanya percintaan. Tetapi karena kita tetap bersama dalam susah dan senang.

Ujian yang datang selalu sesuai dengan kesanggupan kita.


50 Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

Siapa yang bersabar dalam kepahitan hidup, pada waktu-Nya pasti akan Allah limpahkan manisnya kebahagiaaan.

Ada kesabaran yang harus kita jalani sebelum menjemput kebahagiaan. Sebab, kebaikan itu memang disimpan dibalik ujian.

Bukan karena kita yang hebat. Tapi, karena Allah SWT memudahkan urusan kita.

SENTIASA BERSAM DALAM SUSAH DAN SENANG. Menyayangi dan disayangi suatu yang terindah lebih indah dan membahagiakan jika diri disayangi oleh insan yang sangat kita sayang.

Kamu tak akan merasa manisnya hidup jika tak pernah lalui apa itu KEPAHITAN dalam hidup.

Jangan pernah mengorbankan 3 hal: Keluarga, hati dan kewibawaan anda.

Sejauh apapun kamu pergi, keluarga adalah tempat kamu pulang.

Perihal rindu – sesering apa pun kau pergi, ia tak pernah lunas.. tak pernah tuntas.

Datang bersama adalah permulaan. Tapi, bersama adalah kemajuan. Beserja bersama dalah kesuksesan.

Entah hidup tampaknya sesuai rencana atau tidak, kita dapat mempercayai kasih Allah yang senantiasa mengalir bagi kita.

Berbahagialah orang yang bertahan dalam pencobaan. Sebab apabila ia sudah tahan uji, ia akan menerima mahkota kehidupan yang dijanjikan Allah kepada barangsiapa yang mengasihi Dia.

Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga Kata Kata Sedih Kehidupan Keluarga

50 – Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Air mata akan berbicara saat mulut tak mampu lagi menjelaskan sebuah rasa sakit.

Aku menahan kecewa. Pertemuan yang harusnya penuh tawa, rupanya hanya tersimpan dalam angan-angan.

Kadang perasaan yang kita rasakan sulit orang lain mengeti. Dia kita terseksa, berbicara kita disalahkan.

Tuhan, katakan jika pertemuan ini hanyalah suatu kebetulan sehingga aku tak harus berharap terlalu banyak.

Memiliki rasa yang sama. Namun, kita sangat sulit untuk bersatu

Aku tersenyum dibalik kesedihanku. Walaupun SAKIT, aku akan coba untuk tetap tersenyum.

Jangan permainkan perasaan seseorang. Jika memang tak ada rasa, lebih baik jujur saja. Janganlah sikapmu membuat seseorang terluka.

Hargai dia yang membencimu. Karena dia adalah penggemar yang telah menghabiskan waktunya hanya untuk melihat setiap kesalahanmu.

Aku lebih baik sakit dengan kejujuran.

Baca: 50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters


CINTA itu bukan apa yang dipikirkan oleh akal tapi cinta adalah apa yang dirasakan oleh hati.

Tiada apa yang paling berharga di dunia ini selain dari kebahagiaan. Tiada apa yang paling memilukan selain dari kesedihan.

Jangan bilang cantik kalo belum pacaran sama anak futsal.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Salah satu perlindungan dari kekecewaan adalah memiliki banyak kesibukan.

Mengapa hati ini masih menyimpan kenangan bersamamu? Setiap detik disisimu terekam jelas dan tersimpan indah di sudut hati kecilku.

Mungkin susah di gambarkan dengan apapun. Namun, hancurnya hati wanita ketika tersakiti lebih dari sekadar gelas yang terjatuh dari atas menara ‘Praaaaak’

Lebih baik mencoba memperbaiku keadaan daripada mencela keadaan yang ada.

Aku akan selalu setia menunggumu…. Meskipun di kemudian hari, air mata deras kan mengalur dan menjadi lautan kedukaan.

Diam itu dapat lebih mudah menunjukkan perasaan marah dari pada kata-kata.

Aku masih sangat mencintaimu hingga detik ini.

Lepaskan daripada memaksakan. Ikhlaskan daripada menyakitkan. Relakan daripada harus berjuang sendirian.

Baca: Ucapan Happy Birthday in English


Aku telah memberimu hatiku. Hanya tak kusangka kau akan mengembalikannya dalam bentuk kepingan.

Tuhan, katakan jika pertemuan ini hanyalah suatu kebetulan..sehingga aku tak harus berharap terlalu banyak.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

YANG TERBAIK bukanlah yang datang dengan segala kelebihannya. Tapi, yang tidak pernah pergi walau sangat tau kekurangan kita.

Aku tabah dengan perpisahan. Aku hanya lemah dengan kenangan. Itu sahaja.

Jangan pernah kamu membohongi dia yang tulus mencintaimu. Sekali kamu berkata tidak jujur, maka seterusnya dia sulit mempercayaimu.

Kalau engkau benar-benar lelaki islam sejati, jangan pernah tinggalkan sholat!

Lebih baik aku marah, aku sakit, aku kecewa dengan kejujuranmu…daripada aku TERSENYUM karena KEBOHONGANMU.

Jikalau waktu adalah obat dari segala duka, maka tidur adalah bius, peredam pilumu sementara.

Aku memang bukan yang terbaik untukmu, tapi aku sudah melakukan semua yang terbaik untukmu. Wlaaupun akhirnya semua hanya berakhir sia-sia

Bukanlah kesabaran jika masih mempunyai batas. Bukanlah keikhlasan jika masih merasakan sakit.


Aku akan tetap mencintaimu walaupun sampai saat ini aku tak memilikimu.

Tiap kali ngerasa kecewa, aku selalu bilang sama diri sendiri. ” Kamu bukan dikecewakan, anganmu saja yang terlalu tinggi”.

Perpisahan tercipta karena akan ada sebuah pertemuan selanjutnya yang akan lebih indah.

Percayalah, Tuhan tidak akan memisahkan sesuatu yang baik kecuali digantikan dengan yang lebih baik.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

Aku ingin melarikan diri ke sebuah tempat di mana tak seorang pun mengenalku… ke sebuah tempat di mana tak ada yang mencariku.

Aku pamit maaf, jika aku pernah salah padamu. Aku tak ingin ada yang terluka dan tersakiti olehku. Harus aku akui kamu memang yang terbaik. Tapi… bukan untuk aku.

Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita Gambar Kata Kata Sedih Menyentuh Hati Wanita

50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters

50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters

Bila kau pinjam duit dengan orang, latihlah diri bayar balik bila sampai masa. Jangan sampai dia meminta-minta macam peminta sedekah.

MERAJUK dan TAWAR HATI adalah dua perkara berbeza. Merjuk ialah apabila kita tersinggung tapi masih ambil berat. Tawar Hati pula bila kita dah memang mati rasa dan pasdtinya taknak ambil tahu terus!

Bila kita jatuh, orang nak tahu kelemahan kita. Tapi, bila kita berjaya orang nak tahu kekuatan kita.

Nak orang hormat kau. Tapi, kau sendiri tak tahu nak hormat orang lain.

“Tu kawan baik kau kan?
Haahhhh
Kenapa tak lepak sekali?
Dia tengah happy sekarang!. Nanti dia susah, dia datang lah cari aku ajak lepak.”

50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters

Dah lah tak kaya. Solat pun malas. Dunia tak dapat, akhirat pun tak dapat.

Aku tak akan lupa tangan mana yang sambut aku masa aku susah, kaki mana yang melangkah pergi bila aku minta tolong.

Jaga Solat guys. No matter how bad you are… mesti jaga solat.

Baca: Selamat Malam Sahabat Quotes Bahasa Melayu

IKHLAS itu diam. Kalau heboh sana sini, itu namanya IKLAN.

Jangan berkumpul dengan orang yang kuat mengumpat. Nanti, kalau kau tiada, kau yang kena umpat…


Kau jaga solat, Allah akan jaga kau. Simple!

Bila hati dah hitam, benda kecil pun nak diperbesarkan. Suka cari kesalahan orang. Semoga kita dijauhi dari sifat sedemikian.

Baca: Bergambar Ucapan Ulang Tahun Untuk Anak Laki-Laki

Saya tidak diajar untuk bermulut manis dan bermuka-muka. Kalau suka, saya katakan. Kalau benci, saya tunjukkan. Kalau sayang, saya buktikan. Kalau sakit hati, saya ingat. Kalau kecewa, saya perlihatkan. Kerana saya bukan orang yang suka memberi senyuman kebohongan.

Jangan terlalu berkira dengan isteri dan anak anda. Anda perlu emmahami mereka dan berkongsi rezeki yang anda ada kerana itulah kiriman daripada Allah SWT.

Mungkin hidup aku tak lah sehebat orang lain. Tapi, aku tetap bersyukur dan bahagia.

Kalau asyik nak tersinggung dengan status orang, kau tak payah main HP, kau pergi main kalkulator sana.

Untuk mendapatkan apa yang kau suka, pertama kamu mesti sabar dengan apa yang kamu benci.

Kalau tak berapa pandai bab ambil hati, belajarlah untuk tidak menyakitkan hati.

Baca: Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

It is KIFARAH. Sekarang kau hancurkan hati orang, one day, kau kena balik. Baru kau tahu langit tinggi ke rendah. Kau bahagia atas derita orang, one day it will repay back on you.

Semakin bertambah usia, semakin sensitif perasaan kita. Kerana Allah sedang mengajarkan bahawa pautan hati dengan makhluk sentiasa menghampakan. Namun, hati yang berpaut dengan Allah tidak akan pernah mengecewakan.

50 Ayat Deep Padu, Sentap, Untuk Haters

Hidup ini ibarat roda. Jangan syok sangat buat orang. Nanti terlupa takdir sendiri.

Kadang rasa nak putus asa. Tapi, Allah selalu gantikan dengan rezeki yang tak terduga.

Hidup tak akan bahagia jika sibuk mengingat kebaikan diri sendiri dan melupakan kebaikan orang lain.

Pujuklah hati untuk terus bersabar walaupun hebat macam mana sekalipun diduga.

Hati ini umpama kaca. Sekali pecah, susah nak sambung. Kalau disambung sekalipun, masih zahir retaknya.

Baca: Testimoni Mizon First Essence Malaysia

Makin jauh kita bawa isteri jalan-jalan, semakin luas rezeki Allah bagi sebab jika isteri gembira, rahmat Allah sentiasa ada untuk keluarga kita.

Aku bukan yang terbaik. Tapi aku belajar menjadi lebih baik.

Ingatlah, setiap tangan yang menadah ke langit tidak akan pernah kembali dalam keadaan kosong. Makbul atau tidak doa kita itu adalah rahsia Allah. Allah tak pernah jemu mendengar kita merintih.

Andai skodeng itu buat kau bahagia. Teruskanlah….

Dia tetap tersenyum. Tapi, ketahuilah hati dia sangat rapuh.


Butakan mata apabila melihat aib dan kekurangan orang lain. Pekakkan telinga apabila terdengar umpatan, kutukan dan fitnah daripada orang lain. Diamkan mulut daripada mengata, mengumpat dan menyebarkan aib orang lain.

Ya Allah, sembuhkanlah sesiapa pun yang sedang sakit dan terluka hatinya. Hapuskan air matanya. Hilangkan segala sedih, derita dan kecewanya.

Jangan menyerah saat doa-doamu belum terjawab. Jika kamu mampu bersabar, Allah mampu memberikan lebih dari apa yang kamau minta.

Ya Allah, ajari jiwa ini untuk kuat apabila diuji. Ajari diri untuk rendah hati bila dipuji. Ajari hati ini untuk istighfar memohon ampunan padamu. Wahai illahi Robbi.

Saat diberi amanah, jaga janjimu. Saat diberi nasihat, sedari kekuranganmu. Saat diberi nikmat, ingat Tuhanmu… Allah SWT.

Syukuri apa yang kau miliki. Jangan iri dengan apa yang orang lain miliki. Maka Allah SWT akan memberimu apa yang belum kau miliki.

Hari ini kau menjatuhkan orang lain. Esok lusa kamu juga pasti akan dijatuhkan orang. Hari ini kamu menghina orang lain, esok esok juga pasti kamu akan dihina orang. Hidup ini apa yang kita tanam, itulah apa yang akan kita tuai.

Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

Salam Jumat Barakoh. Hari Jumat yang lebih semangat. Perbanyak ibadah dan shalawat untuk bekal di akhirat.

Salam Hari Juma’at Barakoh. Semoga hari ini Allah melimpahkan rezeki dan kesehatan kita semua. Aamiiin.

Salam Jum’at. Bersedekahlah pada hari Jum’at dibandingkan hari-hari lainnya dalam seminggu, seperti bersedekah pada bulan Ramadhan dibandingkan bulan-bulan lainnya. – Ibnu Qayyum

Baca: Koleksi Indah Kata Mutiara Jumat Berkah Bergambar

Selamat Hari Jumat Bro! Semoga hari ini banyak barakoh dari Allah dan semoga sehat selalu.

Salam Jumaat penuh barakoh dan selamat pagi. Ya Allah, semoga group ini diberikan berkah panjang umur, kesehatan, kemudahan rejeki dan kemantapan iman.

Selamat Hari Jum’at. Hidup ini seperti pensil yang pasti akan habis tetapi meninggalkan tulisan-tulisan yang indah dalam kehiduapn. Seperti yang kita lakukan di hari ini, semoga kita dapat meninggalkan kebaikan yang berarti disaat kita tiada kelak.

Selamat Hari Jumat. Untuk kamu yang sedang patah semangat. Tenang saat ini dia hanya sedang tersesat. Besok juga kembali pada pelukan yang hangat.

Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

Salam Jumat Barakoh. Ambil saja hikmahnya dari apa yang telah hilang. Dan tuhan tidak mungkin mengambil tanpa mengambalikannya dengan yang lebih baik.

Jumat: Jangan lupa untuk makin hebat.

Salam Jumat yang penuh barakoh. Belajar dari setiap kesalahan dan kamu akan menjadi orang yang lebih baik. Ingatlah. Tuhan tidak pernah meninggalkanmu.


Kemarin adalah pelajaran. Hari ini adalah pengalaman. Dan besok adalah perbaikan langkah. Begitulah kondisi dunia kita. HIDUP dan BELAJAR. Salam Jum’at Penuh Barakoh.

Masuk Surga dari Pintu Sedekah. Dan barang siapa yang selalu melaksakan puasa akan dipanggil dari puntu yang memancarkan air yang segar (Ar-Rayyan). Dan barang siapa yang selalu memberikan sedekah akan di panggil dari pinti sedekah.” – HR Bukhari.

Baca: Bergambar – Koleksi Doa Tahajjud Rumi Mudah Dibaca

Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

Sebaik-baik manusia adalah dia yang paling bermanfaat bagi orang lain. Buah dari kecerobohan itu adalah sesal. Buah dari ketelitian adalah selamat. Salam Jumat Barakoh.

Salam Jum’at: Wahai kaum muslimin, sesungguhnya saat ini adalah hari yang dijadikanj Allah SWT sebagai hari raya untuk kalian. Karena itu, mandilah dan bersihkanlah (gosoklah) gigi – HR Tabrani

Salam Jum’at. Kembali luruskan niat. Tekat bertambah kuat. Harus tambah semangat. Semakin hari semakin giat. Jangan lupa perbanykkan sholawat. Istiqomah sampai akhir hayat.

Salam Jum’at Barakah. Semoga doa-doa yang kita panjatkan hari ini, akan Allah kabulkan suatu hari nanti. Percayalah, tidak akan ada doa yang sia-sia selama kita percaya, bahwa Allah adalah segalanya.

kata mutiara jumat berkah, jumat berkah bahasa inggris, jumat berkah in english, hari jumat penuh berkah, jumat berkah berbagi, doa jumat berkah, jumat berkah sedekah, jumat berkah bahasa arab,