80 Ayat Sedih – Cinta, Pendek, Move On dan Kehidupan

Ayat Sedih Twitter

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Manusia tidak akan kenal erti menghargai selagi belum merasai erti kehilangan.

Kadangkala, kita lepaskan seseorang itu pergi bukan sebab tak sayang, tapi kerana kita sedar yang dia akan lebih bahagia dengan yang lain.

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Terima kasih kerana pernah membuat saya tersenyum….walaupun kini saya tersenyum dalam tangisan.

Bila dah hilang, baru kita sedar. Bila dah terluka, baru kita sedar. Bila dah terlalu rindu, baru kita sedar…. yang dia sangat bermakna bagi kita.

Hati….. tolong tabah, walau aku dah hampir rebah. Tolong jadi kuat, walau aku dah penat. Tolong jadi berani, walau aku bersendiri.

Baca: Malaysia: Pantun Cinta – Lucu, Lawak, Romantik


Ayat Sedih Pendek

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Maaf andai diri ini tidak sempurna.

Nasihat untuk diri sendiri. Jangan fokus apa yang hilang. Tapi, fokus apa yang Allah gantikan.

Saya tak sanggup berpisah dengan awak. Nanti, kalau saya rindu awak macam mana? Demi Tuhan, saya sayang awak.

SEDIH ITU…. bila tak ada siapa pun yang faham akan perasaan kau. Engkau hanya mampu pendam dan menangis sendirian.

Baca: Gambar: Contoh2 Ucapan Waalaikumussalam Aamiin

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Semakin pendek text WhatsApp dia dengan kau, semakin panjang text WhatsApp dia dengan orang lain.


Ayat Sedih Move On

Sakitnya bila dah move on tapi hati masih sayang. Banyak kali aku cuba lupakan. Tapi, hampir setiap hari aku masih teringatkan engkau.

….dan aku mengerahkan urusanku kepada Allah. Sesungguhnya Allah itu Maha Melihat akan hamba-hambaNya

Ada ketikanya, hidup ini perlu contohi PONTIANAK. Walau sendirian dan tiada duit, tetap ketawa

Jangan sesekali engkau sia-siakan air matamu terhadap seseorang yang tak layak untuk ditangisi.


Ayat Sedih Deep

Jangan membuat keputusan ketika sedang marah. Jangan membuat janji sewaktu sedang gembira

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Perempuan boleh je tahan perasaan jealous atau kecewa. Tapi, dia tak boleh tahan air mata daripada mengalir.

Berpisah bukan bermakna saya berhenti mencintai awak.

Sesedih apapun perasaanmu hari ini, jika kau tersenyum, pasti perasaanmu jauh lebih baik.

Awak tahu tak? Saya tak pernah BERHENTI sayangkan awak!


Ayat Sedih Cinta

Bila dah pergi, baru sibuk nak hargai. Masa ada dulu, tak pernah nak ambil peduli.

Kesunyiaan itu terjadi apabila kita terlupa yang Allah itu sentiasa ada dengan kita.

Sia-sia kita ambil berat pada dia yang istimewa, sedangkan dia sibuk mencari perhatian orang lain.

Saya tak tahu kenapa awak sentiasa berada di tempat yang teristimewa dalam hati saya…walaupun awak selalu sakitkan hati saya.

Ada orang…..dia sedih macam mana sekalupun dia simpan sendiri. Dia tak cerita pun kat orang lain. Tapi bila sendiriandia akan menangis semahu-mahunya.


Ayat Sedih Broken

Cinta tidak perlukan seseorang yang sempurna. Akan tetapi, cukup memadai dengana danya orang yang buat kita rasa sempurna dalam hidup.

Kadangkala, mengalah itu perit. Akan tetapi, sebenarnya ia berbaloi untuk orang yang kita sayang.

Setiap kali orang bertanya padaku, adakah aku baik-baik sahaja? Hal ini semakin mengingatkan bahawa aku tidak baik-baik sahaja.

Semua kisah itu indah. Yang buruk itu adalah ketika kisah indah itu berakhir dengan air mata. Namun, bukan air mata kebahagiaan. Akan tetapi, air mata kesedihan.

Ya Allah, mudahkanlah hati aku untuk selalu bersabar dan memaafkan orang yang menyakiti hatiku. Ikhlaskan hatiku untuk memaafkan mereka ya Allah.

80 Ayat Sedih - Cinta, Pendek, Move One dan Kehidupan

Ayat Ayat Sedih Kehidupan

Bila hati dah sayang, benda yang paling kita takut adalah ‘kehilangan’

Jangan banding kehidupan kita dengan kehidupan orang lain. Kerana Allah memberi rezeki yang berbeza-beza kepada setiap orang. Allah adalah sebaik-baik perancang.

BILA KITA MENCINTAI SESEORANG…sungguh kita akan sentiasa mendoakannya meski dia tak berada disisi.

Ini soal hati, soal perasaan. Aku cinta dan sayang sama kamu, meskipun cinta ini melukai aku.

Menangis kerana sakit hati itu sudah biasa. Akan tetapi tersenyum di tengah-tengah rasa sakit hati itu baru luar biasa.


Ayat Sedih Putus Cinta

Sekali aku dapat, aku tak akan melepaskanmu. Tetapi, sekali aku melepaskanmu, aku tak akan mencarimu lagi.

Kadangkala, aku menangis dan merindui mu dalam setiap diamku.

Disini ada tangisan, ada perjuangan, ada luka, ada tawa, ada bahagia dan ada rindu. Itu semualah yang membuatkan kita harus berpisah.

Saat ini, aku tak tahu dengan perasaan aku. Yang aku tahu, aku hanya ingin menangis.

Tidak akan ada kekecewaan yang mendalam jika tidak ada cinta yang mendalam.

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *