21 Ayat Salam Jumaat Yang Penuh Berkah

21 Ayat Salam Jumaat Yang Penuh Berkah

Assalamualaikum dan Salam Jumaat Penghulu Segala Hari. Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan melihat mentari. Semoga Allah sentiasa merahmati kita semua.

Ya Allah, Di hari Jumaat yang mulia aku memohon agar Engkau ampunilah dosa-dosa kedua ibu bapaku, saudara saudaraku, sahabat sahabatku dan seluruh ahli keluargaku. Tunjukkanlah kami ke jalan yang benar. Berkatilah hidup kami du dunia dan akhirat. AMIN.

Salam Jumaat. Barangsiapa yang mempermudahkan KESULITAN orang lain, maka Allah akan MEMPERMUDAHKAN URUSANNYA di DUNIA dan di AKHIRAT.

Ya Allah Ya Muqallibal Qulub. Janganlah dipesongkan hati kami setelah kami mendapat hidayahMu. Tetapkanlah hati kami dalamm iman dan sudahi hidup kami hanya dalam agama islam Ya Allah.

Baca: Assalammualaikum Selamat Pagi – 35 Bergambar

Salam Jumaat Penghulu Segala Hari. Alhamdulillah. ALLAH Masih izikna kita bangun pagi ini.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan hari ini. Semoga nafas ini selalu bersyukur. Semoga lisan ini selalu berzikir dan semoga semua gerak langkah ini selalu ibadah kepada Allah swt

Alhamdulillah… masih diberikan kesempatan untuk menikmati dan mensyukuri segala nikmat Allah.

Ya Allah, Ya Tuhan kami, di hari Jumaat yg mulia ini, berilah pertolongan kpd kami untuk mengingatiMu, bersyukur keatas pemberianMu dan beribadah sebaiknya untukMu.

Ya Allah, Kami memohon keampunanMu dpd semua kejahatan yang telah kami lakukan. Tiada yg dapat mengampuni dosa dosa kami kecuali Engkau. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun n Maha Penyayang. Sekiranya masih lagi ada dosa di akhir hayat kami ya Allah, hitunglah kami dengan perhitungan yang mudah dan ringan keatas setiap kejahatan kami.

Ya Allah, rahmatilah kehidupan kami, berilah kami iman yang sempurna, ilmu yang memberi manfaat, rezeki yang halal, anak yang soleh dan solehah, rumahtangga yang bahagia, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan di dunia dan akhirat.

Ya Allah Ya Rahman. Cucurilah rahmatMu kepada kami semua dan limpahi kami dengan hidayah dan petunjukMu agar segala gerak kerja kami hari ini terpimpin dan menjadi mudah saterusnya berakhir dengan kesudahan yg baik.

Ya Rabb Ya Ghaffur, di hari jumaat ini berilah kami kekuatan dan keazaman utk menambah baik amalan-amalan bacaan al Quran kami, zikir-zikir kami, sedekah-sedekah kami serta pengeratan tali silatulrahim di antara kami.

Ya Allah Ya Ghaffur ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, anak isteri kami, kaum kerabat kami, guru-guru kami, sahabat sahabat kami dan sekalian mukminin mukminat muslimin muslimat samada yg masih hidup atau telah mendahului kami mendapat RahmatMu Ya Allah.

Baca: Bergambar : Contoh Ucapan Selamat Malam Sayang

Bismillahirahmanirahim. Ya Allah. Ampunilah dosa-dosaku, dosa-dosa kedua ibu bapaku, dosa-dosa pasanganku, dosa-dosa anak-anakku, dosa-dosa adik beradikku serta semua dosa-dosa orang yang aku sayang.

Ya Ghaffar, dihari Jumaat yang mulia ini ampunilah dosa kami, dosa orang tua kami, pasangan kami, anak-anak kami, saudara mara kami, seluruh ahli keluarga kami, jiran tetangga kami, sahabat handai kami, guru-guru kami, mereka yang pernah kami zalimi, mereka yang menzalimi kami dan seluruh umat Islam.

21 Ayat Salam Jumaat Yang Penuh Berkah

Ya Allah Ya Qahhar. Kami memanjatkan rasa syukur kepadaMu kerana masih diberi nafas pada hari Jumaat ini untuk meneruskan kehidupan seharian yang penuh dgn rahmatMu.

Ya Tuhanku, Masukkan kami dalam golongan orang 2 yang selalu mengingatiMu, permudahkan urusan kami, berilah kami kebahagiaan dunia dan akhirat. Lindungi kami dari malapetaka yang menyesatkan.

Maha Suci Allah Yang Maha Agung dan segala puji bagiNya. Perbaikilah agama kami yang paling penting pada kami. Perbaikilah dunia kami yang menjadi kehidupan kami. Perbaikilah akhirat kami yang menjadi tempat kembali kami. Jadikan hidup kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kami. Jadikan kamatian itu sebagai istirahat kami dari segala kejahatan.

Ya ALLAH YA RAHMAN. Kami berlindung denganMu daripada penyakit sopak, gila, kusta dan Penyakit Yang buruk.

Ya ALLAH hilangkan dari kami bala bencana, wabak penyakit, dan segala perkara keji. Tiada yang dapat menghilangkannya melain Engkau.

Ya Jabbar Ya Muntaqim, kami memohon kepadaMu Ya Allah, kurniakanlah kedua ibu bapa kami tempat istimewa disyurgaMu.

Salam Jumaat Yang Penuh Berkah Salam Jumaat Yang Penuh Berkah

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *