10+ Himpunan Doa Hari Jumaat Terbaik

Doa Hari Jumaat

Ya Allah, Ya Ghaffar. Ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, anak isteri kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada, samada yg masih ada hidup atau telah meninggal dunia.

Ya Allah, berikan aku sepasang mata yang mampu melihat kebaikan orang lain, sekeping hati yang mampu memaafkan kesalahan, minda yang mampu melupakan kepahitan dan jiwa yang tak pernah rapuh imannya. Aamiin.

Wahai Tuhan kami, ampunilah kami dan Ibu Bapa kami, sayangilah mereka seperti mereka telah menyayangi kami di waktu kecil dahulu. Ya Allah, kami memohon Ya Allah, kurniakanlah kepada kedua ibu bapa kami tempat yang istimewa di syurgaMu Ya Allah.

Ya Allah rahmatilah kehidupan kami, berkatilah umur kami, sihatkanlah badan kami, terangkanlah hati kami, tetapkanlah iman kami, perbaikkanlah amal kami, luaskanlah rezeki kami, dekatkanlah kami kepada kebaikan dan jauhkanlah kami dari kejahatan, tunaikanlah hajat kami, baik dalam hajat agama, dunia atau akhirat.

Doa Hari Jumaat

Ya Allah, jadikanlah permulaan hari ini dengan penuh kebaikan. Pertengahannya membawa kejayaan dan kebahagiaan. Akhirnya suatu keberuntungan. Ya Allah, jadikanlah awalnya rahmat. Pertengahannya nikmat dan penghujungnya penuh berkat.

Baca: 20 Contoh Bergambar Ucapan Waalaikumussalam

Ya Allah, Ya Razak, kami memohon kepadaMu Ya Allah, berikanlah kami iman yang sempurna, ilmu yang memberi manfaat, rezeki yang halal, anak yang soleh, rumahtangga yang bahagia, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Aamiin Ya Robbal Alamin.

Doa Hari Jumaat

Ya Allah, Ya Tuhan kami, Di hari Jumaat yang mulia ini , kami bermohon ke hadrat-Mu, berilah kekuatan , taufik dan hidayah kepada kami supaya kami dapat memperbaiki diri kami , tambahkanlah ya Allah kepada kami ilmu, iman dan amal.

Ya Allah ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, pasangan hidup kami, anak-anak kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekalian muslimin muslimat di mana saja mereka berada.

Baca: Apa Itu Sanah Helwah – Maksud, Wishes etc

Ya Allah, sesungguhnya Engkalulah yang menetapkan rezeki kami, Engkau lapangkanlah kami. Ya Allah, janganlah kami tidak sabar dalam mendapatkan rezeki. Ya Allah, Ya Rahman, berilah kami ketakwaan dalam mencari rezeki.

Ya Allah, jadikanlah kehidupan kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kepada kami, dan jadikanlah kematian sebagai ketenangan kepada kami dari segala kejahatan, Sesungguhnya kami ingin kembali kepada-Mu dengan jiwa yang tenang.

Doa Hari Jumaat Doa Hari Jumaat 

Author: Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *